Na pražské magistrále se snižuje rychlost na 50 km/h. Opět jen odstraněním značek

3 nové názory
Autor: Redakce
  • Na pražské magistrále se sníží rychlost z dosavadních 70 km/h na 50 km/h

  • Jedná se o úsek Vinohradská - Hlávkův most

  • V tomto místě budou odstraněny značky umožňující jízdu 70 km/h a žádné jiné tam instalovány nebudou

  • Kdo bude jezdi po paměti, tomu už teď hrozí pokuta 

Vedení Prahy se opět rozhodlo ke snížení rychlosti. Tentokrát se jedná o část pražské magistrály, a to v úseku Vinohradská - Hlávkův most v obou směrech. Zde se dlouhou dobu mohlo jezdit 70 km/h, nová úprava už ale počítá s limitem 50 km/h. Podobně jako v některých jiných případech v minulosti budou opět pouze demontovány značky „B20a“, přičemž jinými značkami nahrazeny nebudou. O past na řidiče se údajně nejedná.

Potíž je samozřejmě v tom, že řidiči jsou zvyklí tímto velmi frekventovaným úsekem jezdit sedmdesátikilometrovou rychlostí celá léta a snadno přehlédnou, že za křižovatkou už značka B20a chybí. Tím se nově vystavují riziku pokuty (nebo spíše výzvy k úhradě určené částky). Značka upozorňující na limit 50 km/h zde potřebná údajně není, protože pokud není uvedeno jinak, komunikace uvnitř města má vždy limit 50 km/h. To je samozřejmě pravda, vzhledem k okolnostem by se ale nějaké alespoň dočasné opatření navíc hodilo. Tím spíš, když je zde zvláštní zájem na zvýšení bezpečnosti.

Jak nám sdělila tisková mluvčí TSK Praha, automatické měření rychlosti v tomto úseku neprobíhá a ani se o něm údajně neuvažuje. Což samozřejmě neznamená, že zde policie občas měřit nebude.

„Bezpečnost“ jako výhodný byznys: Podívejte se, kolik obce vydělávají na měření rychlosti
Přečtěte si také:

„Bezpečnost“ jako výhodný byznys: Podívejte se, kolik obce vydělávají na měření rychlosti

Pokud jde o přínosy nového opatření, těmi má být nižší hluk a přirozeně také větší bezpečnost: „Snížením rychlosti na 50 km/h očekáváme sjednocení rychlosti v celém sledovaném úseku, čímž se tento úsek stane rychlostně konzistentní a dopravní proud v době dopravních špiček plynulejší, dále přinese i snížení hlukové zátěže, a to až o předpokládaných 2,4 dB. Z hlediska bezpečnosti očekáváme, že toto opatření přinese její zvýšení, resp. že případné následky dopravních nehod budou nižší. Probíhá zde i měření hluku certifikovanou laboratoří, a to jak před zavedením nejvyšší dovolené rychlosti na 50 km/h, tak bezprostředně po zavedení tohoto opatření,“ vysvětlila Barbora Lišková, tisková mluvčí TSK Praha.

V ulici Wilsonova tak budou v okolí Florence nejpozději do 15. září odstraněny všechny značky umožňující jízdu tímto úsekem rychlostí 70 km/h. Konkrétně jde ve směru na Hlávkův most o jednu značku za křížením s Vinohradskou a další dvě za nájezdem od křižovatky U Bulhara. Ve směru na Václavské náměstí zmizí sedmdesátka na nájezdu z ulice Klimentská.

Připomeňme, že podobná redukce dopravních značek omezujících rychlost se v Praze nekoná poprvé. Něco podobného proběhlo už dříve na Rozvadovské spojce.

Je snížení rychlosti pouze odstraněním značky vhodné?

The Prasodlak (neregistrovaný)
Nekolik kamaradu uz jezdi v mopedautech a podobnych strojich, ktere jezdi maximalne 45 az 60 km/h a vymenou za to zerou 2 az 3 litry nafty, nebo benzinu. Jeden si dokonce poridil stejny elektromobil, jako v Praze pronajima Revolt https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/v-praze-spustili-carsharing-malych-elektromobilu-revolt.A180727_065237_ak_aktual_nyv Kdyz jsem se snazil najit neco levnejsiho, narazil jsem na dalsiho cloveka, ktery pise - cituji: "Pak už jenom šlápneme na pedál a šineme se nějakou čtyřicítkou, padesátkou vpřed. Mimo obec po rovině i šedesát, nebo sedmdesát", zbytek clanku je tady: http://dfens-cz.com/podle-zakona-zdrzuji-ale-radary-me-uz-nezajimaji-skoda-eltra/ Uvazuju nad necim podobnym. At to jede 50, abych nemusel resit kde zase pripravili jake pasti na ridice a at za to dostanu extremne nizkou spotrebu paliva. Privitam kazdy napad, co koupit.
Radovan (neregistrovaný)
Tupost byrokratů a politiků 30 let po listopadu 89, kdy měli možnost xkrát vyjet za hranice a vidět, jak se to správně dělá, nezná mezí. Už v roce 1992 jsme projeli Mnichovem na jeden zátah po okruhu se spoustou křižovatek. Prostě obyčejná zelená vlna a kdo je 50 km/h, tak mohl mít klidně tempomat, jak to tam fungovalo. Průjezd městy ČR je zoufalství, úseků kde se střídají 70 s 50, aby následně na kousku rovné silnice byla 80, následně snížená kvůli vražedně umístěnému přechodu pro chodce přes 4proudovku, pokud možno jako vrchol debility kombinované s vnitřním tramvajovým pruhem, je bezpočet. Lidé, jejichž příbuzní zde zbytečně zemřou - protože toto je systémová chyba - by měli žalovat místní radnice nebo rovnou vzít spravedlnost do svých rukou. Protože nezodpovědnost a nenesení důsledků špatných rozhodnutí je společným jmenovatelem práce politiků a byrokratů.
Miloslav Novák (neregistrovaný)
Naprosto nepochopitelné je toto samé opatření v ulici Modřanská. Asi chtějí vytvářet kolony a ještě více hromadit zplodiny z výfuků.
  • Našli jste v článku chybu?