Řadu fanoušků zklamalo ukončení výroby klasického Land Roveru Defender a jeho nahrazení novým modelem, který více sleduje trendy u SUV. Jedním z nich je i miliardář Arthur Ratcliffe, který automobilce nabídl, že si od ní práva na stavbu Defedneru koupí. Když odmítla, rozhodl se vyrobit vlastní vůz. Vznikl Ineos Grenadier.
Londýnský start-up na začátku července předvedl jeho podobu s tím, že auto je v rané fázi vývoje a do výroby se dostane zřejmě v několika příštích letech. Automobilka Jaguar Land Rover na sebe nenechala dlouho čekat a případ „ukradeného“ Defenderu dohnala k soudu. Chtěla totiž produkci vozu podobného legendárnímu off-roadu zamezit.
Podle londýnského soudu nejsou ale hranaté tvary Land Roveru Defender natolik specifické, že na ně má výhradní právo. Poznamenal, že i když se může odborníkům zdát, že některé detaily jsou důležité, pro běžného uživatele jsou nepodstatné. Ineos se tedy bez problémů může pustit do výroby.
Ineos ale může mít problém v jiných zemích. Jaguar Land Rover oznámil, že je z rozhodnutí soudu zklamaný. Dodal ale, že tvar Defenderu má registrovaný na několika trzích. Dá se tedy očekávat, že se bude případně bránit i tam. Nyní je ale pro Ineos čas na testování prvních prototypů. Ty by měly kumulativně ujet okolo 1,8 milionu kilometrů v nejrůznějších klimatických podmínkách.