Dlouho očekávaná nová generace Land Roveru Defender se oficiálně představí až zítra,. Jenže jak už to v dnešní době chodí, na internet se dostaly v podstatě všechny důležité informace v předstihu. Jak píší kolegové z Carscoops, původcem je údajně magazín SA4x4, díky jehož článku se už teď ví v podstatě úplně všechno. A fakta to rozhodně nejsou nezajímavá.
Tak například nový Land Rover Defender přijde v dlouhé verzi 110 i jako krátká 90. Minulostí je klasický žebřinový rám, teď je základem hliníkový monokok, respektive nová platforma D7x. Defender tak mohl kromě jiného dostat nezávislé zavěšení kol a odpružení vinutými nebo vzduchovými pružinami.
Nabídka motorizací zahrnuje podle zatím ještě neoficiálních informací dvoulitrový dvakrát přeplňovaný diesel D240 (177 kW/240 k, 430 Nm) a dokonce i zážehový třílitrový řadový šestiválec nabízející parametry 294 kW (400 k) a 550 Nm. Redukce je samozřejmostí, stejně jako samosvorný mezinápravový diferenciál, který bude možné doplnit ještě zadním samosvorným diferenciálem. Defender pak údajně dokáže přebrodit až 900 mm hlubokou vodu, navíc nabídne program Wade usnadňující pohyb v hluboké vodě a zároveň odtáhne přívěs těžký až 3,7 tuny.
První fotky naznačují řadu různých variant i spoustu příslušenství. Zároveň dokazují, že Land Rover dnes už starší koncepty DC100 a DC100 Sport tak docela nezavrhl, neboť sériový vůz je jim docela podobný. Zajímavým detailem je pak i jakési malé sedadlo uprostřed první řady, takže minimálně v některých verzích bude nový Defender vlastně šestimístný.
Veškeré informace o novém Land Roveru Defender se dozvíme zítra, na kdy je naplánovaná oficiální premiéra. Tu můžete sledovat živě na Youtube: