BMW má poslední dny skutečně napilno. V posledních pár dnech k nám dorazily oficiální informace o faceliftovaném BMW řady 5 a s ním „pupeční“ šňůrou svázaném BMW řady 6 GT, plug-in hybridním BMW X2, novém Countrymanu, a to nás začátkem měsíce června čeká premiéra nového BMW řady 4 Coupé s obřími ledvinkami. Kromě toho značka představila změny připravované na letošní léto, z nichž vyplývá, že téměř 50 modelových variant dostane mild-hybridní pohon.
Snadno tak mohla zapadnout informace, že BMW současně s touto modelovou ofenzívou a množstvím plánovaných úprav modelového portfolia tak trochu v tichosti představilo další evoluci svého legendárního řadového vznětového třílitru, se kterým už více jak dvě desetiletí slaví obrovské úspěchy.
Nejzásadnější novinkou je fakt, že výkon motoru poskočil ve srovnání s předchozí variantou o 15 kW na 210 kW (286 koní) a točivý moment se zvýšil o 30 Nm z 620 na 650 Nm. Navzdory vyššímu výkonu je nový motor úspornější díky využití 48V mild-hybridní technologie. Vyšší výkony a hospodárnost u nových vznětových motorů jdou na vrub přepracovanému systému dvoustupňového přeplňování a nejnovější verzi přímého vstřikování paliva Common Rail s piezo vstřikovači, které nyní vstřikují až desetkrát za jeden cyklus a s maximálním tlakem 2 700 barů.
Tento motor bude k dispozici pro novou řadu 7 (730d) a také pro větší část rodiny BMW X (X3, X4, X5, a X6), kde ponese označení xDrive30d. Nový motor vznikne také v silnější variantě, kterou BMW už nějakou dobu označuje jako xDrive40d. V jejím případě se výkon vyhoupne na 250 kW (340 koní) a točivý moment na 700 Nm. Zprvu by měl být dostupný pro BMW řady 7 (740d) a některé X modely (X3 M40d, BMW X4 M40d a BMW X7 xDrive40d).
Nová generace řadových šestiválcových motorů se objeví v létě letošního roku.