Desítky let museli čekat fanoušci klasického amerického off-roadu Jeep Wrangler, než se pod jeho kapotou objevil benzinový osmiválec. Tedy oficiální cestou. Legendární motor V8 HEMI je ale nyní realitou. K dostání bude pod označením Rubicon 392, které odkazuje nejen na objem motoru v krychlových palcích (6,4 litru), ale také na možnost pořídit si stejné množství specifických doplňků k vozu.
Atmosférická jednotka produkuje poměrně vysoký výkon 350 kW, tedy 470 „amerických“ koní (476 k). Točivý moment má hodnotu 637 Nm. I přes relativně značné jízdní odpory tak Wrangler Rubicon 392 dokáže akcelerovat z klidu na 96 km/h za 4,5 sekundy. Jeep tímto modelem získává zajímavou konkurenční výhodu oproti nedávno uvedenému a nadšeně přijatému Fordu Bronco, který se s osmiválcem nenabízí.
Automobilka počítá s tím, že se majitelé budou se svým vozem předvádět. A tak udává i čas na čtvrtmíli (0-400 m), což je v USA u sportovních aut sledovaný parametr. Jeep tuto disciplínu zvládne za 13 sekund. V sériové výbavě má stálý pohon všech kol, osmistupňovou automatickou převodovku s pádly pod volantem a upravený podvozek s nápravou Dana 44 a tlumiči Fox. Podvozek je oproti standardnímu provedení běžného Wrangleru vyšší o 55 mm. Samozřejmě nechybí čtyři jízdní módy systému 4x4, redukce i uzávěry diferenciálu.
Wrangler 392 stojí na 17palcových kolech, obutých do 33palcových terénních pneumatik. Specifická úprava přední kapoty nazvaná Hydro-Guide se stará o to, aby do motoru nenatekla voda nebo sání neucpalo bahno. Díky ní může Wrangler Rubicon 392 překonat brod hluboký téměř 83 centimetrů.
Novinka dostala také další unikátní detaily. Maska chladiče je upravená s ohledem na potřebu uchladit velký a silný motor. Na kapotě jsou nepřehlédnutelné číslice 392. Displej palubního počítače zobrazuje dynamické údaje a i v kabině najdeme plakety nebo loga této edice. Wrangler 392 by měl jít do prodeje už na začátku příštího roku. Cena známá není, ale sázkou na jistotu je tvrzení, že půjde o nejdražší sériový Jeep Wrangler v historii. S oficiálním dovozem tohoto modelu do Evropy to bohužel nevidíme příliš nadějně.