Galerie: Osm nových aut, na jejichž prodeji po roce proděláte nejvíc

4 nové názory

  • Společnost AuresLab provedla analýzu cen aut na českém trhu, zaměřenou na ztrátu hodnoty nových vozů 

  • Po prvním roce používání nejvíc ztratí na hodnotě modely Fiat 500, Nissan X-Trail nebo Hyundai i40

  • Naopak nejméně ztrácejí na hodnotě modely značky Škoda a Dacia 

Společnost AuresLab zveřejnila výsledky analýzy vývoje cen automobilů na českém trhu zaměřené na ztrátu hodnoty vozů. Výsledky rozhodně stojí za pozornost. Mezi modely, jejichž zůstatková cena klesá nejrychleji, se objevuje i prémiová značka, zatímco ve skupině, kde proděláte při prvním prodeji nejméně, figuruje značka vyloženě lidová.

Modely s největším propadem hodnoty za první rok používání a s nájezdem do 20 000 km si můžete prohlédnout v přiložené galerii. Najdete tam značky Fiat, DS, Hyundai, ale také třeba prémiové Mini.

Ojetiny na ruský způsob: Když chcete něco do kalamitního sněhu a na nový stroj nemáte
Přečtěte si také:

Ojetiny na ruský způsob: Když chcete něco do kalamitního sněhu a na nový stroj nemáte

Naopak nejméně ztrácí na hodnotě u ročních ojetin Škoda. V kategorii malých aut to je Fabia, u rodinných vozů Octavia a u crossoverů Kodiaq, což byste na českém trhu asi čekali. Je ale zajímavé, že ve všech zmíněných kategoriích se objevuje také Dacia. Konkrétně Sandero, Lodgy a samozřejmě Duster. Trojici ročních ojetin s nejnižší ztrátou hodnoty pak ve skupině malých vozů doplňuje ještě Toyota Yaris. U rodinných aut to je VW Golf a u SUV Toyota C-HR.

Analýza se zaměřila také na pětileté ojetiny s nájezdem zhruba 120 000 km. Přehled těch nejlepších a nejhorších následuje:

Největší ztráta hodnoty, 5 let a 120 000 km 

Malé vozy: Citroën C3, Hyundai i20, Kia Rio
Rodinné vozy: Peugeot 308, Renault Scénic, Chevrolet
SUV: Chevrolet Captiva, Mazda CX-7, Jeep Compass

Nejmenší ztráta hodnoty, 5 let a 120 000 km 

Malé vozy: Škoda Fabia, Volkswagen Polo, Toyota Yaris
Rodinné vozy: Škoda Octavia, Volkswagen Passat, Toyota Verso
SUV: Dacia Duster, Škoda Yeti, Volkswagen Tiguan

Karel78 (neregistrovaný)
Nový auto jsem si koupil jednou a naposledy, teď mám třetí zánovní a jsem spokojený. Po několika letech obměnim za jiné s minimální ztrátou na hodnotě a ještě odzkoušim jinou značku nebo model. U nového auta byla ta ztráta po prodeji hodně znatelná.
Rf78 (neregistrovaný)
Také jsem si nákup nového hodně rychle rozmyslel, když na mě vyvalili tu cenu v prodejně. Teď mam v top výbavě auto s minimálním nájezdem za cenu srovnatelnou s novým autem v nejnižší výbavě, docela rozdíl.
MilanC (neregistrovaný)
Koukněte se jak rozdíl ceny u Superbu, tam je po 5 letech a více rozdíl více jak poloviční, takže bych neřekl že si Škodovka tak drží ceny. Rozhodně lepší koupit pár let staré než funglovku. Na tom člověk tratí nehorázně.
Houďas (neregistrovaný)
U té Dacie se tomu popravdě divim, že si drží hodnotu. Sledoval jsem vývoj cen a Dacie padala s cenou poměrně dolů po pár letech stáří. U Hyundaie padají ceny celkem dost, proto jsem využil zajímavé ceny u 3 let starého kombíka v top výbavě. Za několik let to zase obměnim za novější.
  • Našli jste v článku chybu?