Focus RS nebude. Definitivně ho pohřbila úsporná opatření Fordu a emisní normy EU

1 nový názor
Autor: Redakce
  • Ford rozhodl, že vrcholné provedení čtvrté generace modelu Focus nevznikne

  • Na vině jsou razantní škrty a přísné emisní normy EU platné pro příští rok

  • Ford původně plánoval hybridní Focus RS, ale ani ten by prý normy nesplnil

O plánovaném Fordu Focus RS se toho v poslední době dost napsalo, zejména o pravděpodobném zastavení vývoje. Nyní to vypadá, že mediální panika byla na místě. Francouzský magazín Caradisiac zveřejnil informaci, že Modrý ovál nejsportovnější provedení modelu Focus a jeden z nejlepších ostrých hatchbacků všech dob skutečně ve čtvrté generaci vyrábět nebude.

Na vině jsou především úsporná opatření automobilky Ford, která se tak snaží dostat z ekonomického začarovaného kruhu. Svou roli prý také sehrála aktuální koronavirová pandemie.

První Ford Focus RS před 15 lety otevřel Pandořinu turboskříňku
Přečtěte si také:

První Ford Focus RS před 15 lety otevřel Pandořinu turboskříňku

Ford už dříve uvedl, že pokud by nový Focus RS měl splnit přísné emisní normy EU platné pro příští rok, musel by mít hybridní pohon. Nyní však automobilka dospěla k závěru, že takový vůz by se jí nevyplatil.

Emisní normy pro nadcházející roky stanovují základní flotilový průměr 95 g/km CO2, což v přepočtu na litry spotřebovaného paliva znamená 4,1 l/100 km u zážehových motorů a 3,5 l/100 km u vznětových. Jednotlivé modely mohou mít spotřebu a emise vyšší, tím pak ale automobilce navyšují její flotilový průměr a nutí ji prodávat o to víc extra úsporných vozů. Podrobně jsme to vysvětlovali už před časem:

Pokuty EU za nadlimitní emise CO2 nepřejí levným autům. Trh se kvůli nim výrazně promění
Přečtěte si také:

Pokuty EU za nadlimitní emise CO2 nepřejí levným autům. Trh se kvůli nim výrazně promění

Přeplňovaný čtyřválec EcoBoost 2,3 l by flotilový průměr narušoval, i kdyby byl spojen s elektromotorem na zadní nápravě. Jinými slovy by Ford za každý prodaný Focus RS platil nemalou pokutu, která by se musela promítnout do koncové ceny. Aut by se pak prodalo velmi málo a nemalá investice do vývoje by se nevrátila.

Evropská část Ford Motor Company přitom musela kvůli zápornému hospodářskému výsledku přijmout razantní úsporná opatření už dlouho před aktuální krizí. V červnu minulého roku firma oznámila, že na starém kontinentu uzavře šest ze 24 výrobních závodů, sníží počet zaměstnanců zhruba o 20 % a ukončí výrobu některých málo prodávaných modelů, například Fordu C-Max a Grand C-Max.

Stanley (neregistrovaný)
Tak to je smutná zpráva. Nejsem tedy fordař, ale mrzí mne, že relativně dostupné auta pro radost z řízení začínají mizet. Zatím tu naštěstí ještě je nějaká možnost výběru, od Hyundai i30N, přes Mégane R.S či koncernovou Cupru Leon a Golf R. Ale jak dlouho?
  • Našli jste v článku chybu?