Německá automobilka BMW nestačí uspokojovat evropskou poptávku, a proto se rozhodla vybudovat novou továrnu u maďarského Debrecínu. Otevře tak další závod v nové lokalitě po USA, Mexiku a Číně. Evropa je pro BMW stále velice důležitá. Pro představu, v loňském roce zde BMW prodalo 1,1 milionů vozidel.
Za první pololetí letošního roku vzrostly prodeje na evropském trhu o 1,2 % a především se očekává zvýšený zájem o vozy s alternativním typem pohonu, tedy o hybridy, plug-in hybridy a elektromobily. I na to má být nová továrna v Maďarsku uzpůsobená, ale přesné typy a modely zatím BMW specifikovat nechtělo.
Doporučujeme: Test BMW X3 xDrive30d: V nejlepším pořádku
Ono je to dnes stejně jedno, protože důležitá je především platforma. BMW před časem oznámilo strategii sbližování platforem, kdy jeden modulární základ má být společný pro vozy s motorem vpředu podélně a pohonem zadních nebo všech kol a jedna pro vozy s motorem vpředu napříč a pohonem předních kol, případně s „haldexovou“ čtyřkolkou. Nová továrna tak hlavně sníží čekací lhůty, které překračují několik měsíců, respektive u některých modelů dosahují až jednoho roku.
BMW investuje v Maďarsku v přepočtu okolo 26 miliard korun. V nové továrně, která má zaměstnat přes 1000 lidí, bude ročně vyrábět až 150 000 aut. Automobilka uvádí, že lokaci vybrala s ohledem na polohu svých dodavatelů. Po Audi, Mercedesu a Suzuki tak bude mít v Maďarsku velkou montážní linku další významný výrobce.