Bentley Continental GTC Number 1 Edition má zlato, karbon i kus 90 let starého motoru

přidejte názor
  • Bentley letos slaví 100. výročí a k této příležitosti představilo další ze svých specialit 

  • Model Continental GTC Number 1 Edition odkazuje na závodní No. I Bentley Blower  z roku 1929

  • Limitovaná edice čítající 100 vozů nabídne zlaté plakety, speciální dekor středového tunelu a jeden detail vyrobený z pístu původního No. I

  • Jedinou dostupnou motorizací bude samozřejmě dvanáctiválec 

Automobilka Bentley oslaví desátého července sté výročí. K této příležitosti už vznikly speciální edice Mulsanne W.O. a Continental GT Number 9, teď přichází třetí takový vůz. Založený je na novém Continentalu GTC a odkazuje na devadesát let starý závodní automobil No. I Bentley Blower, který v roce 1932 stanovil rychlostní rekord 220,5 km/h.

Základem edice pojmenované Number 1 je Continental GTC s dvanáctiválcovým motorem. Vůz je vybaven pakety Centenary, Black Line a Carbon Body Kit a stojí na discích o velikosti 22". Zájemci mohou vybírat mezi barvami karoserie Dragon Red II a Beluga. Skládací střecha bude dostupná v odstínech Claret a Beluga. Jak už to ale u podobných specialit Bentley bývá, tím nejzajímavějším jsou detaily.

Test Bentley Continental GTC W12 TSI: Málo vídaný luxus
Přečtěte si také:

Test Bentley Continental GTC W12 TSI: Málo vídaný luxus

Number 1 Edition by Mulliner, jak zní celé jméno nové edice, bezpečně poznáte podle bílé jedničky na masce chladiče. Stejný prvek, ovšem s číslem 100, najdete také na Bentley Continental GT, které se letos pokusí o překonání rekordu na Pikes Peak. Kromě toho jsou na předních blatnících plakety vyrobené z pravého osmnáctikarátového zlata. Zlato bylo použito také na výrobu táhel, kterými se ovládají výdechy ventilace v interiéru.

V kabině kromě všech možných pro běžné smrtelníky těžko uvěřitelných materiálů najdeme také speciální dekor středového tunelu. Jde o strojově opracovaný hliník, který svým vzhledem odkazuje na závodní auta a letadla dvacátých a třicátých let. Tehdy se podobná úprava používala kvůli tomu, že výrazně omezovala odrazy světla. Asi tím úplně nejzajímavějším je zmenšená centrální matice, kterou najdeme v místech středového displeje, tedy pokud si displej otočíte a zvolíte trojici klasických budíků. Právě ten prostřední obsahuje miniaturu centrální matice z původního No. I. Gento detail je odlit z kusu pístu devadesát let starého Bentley Blower.

Bentley nabídne zákazníkům pouze stovku exemplářů GTC Number 1 Edition. Cenu tisková zpráva neuvádí, ale to se v podobných případech zkrátka nesluší. Na videu níže si pak můžete připomenout klasické Bentley Continental GTC. Sice nejde o speciální edici Number 1, ale pořád se bavíme o autě za 6,3 milionu korun.

Videodojmy: Bentley Continental GTC W12
Přečtěte si také:

Videodojmy: Bentley Continental GTC W12

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?