Stejně jako automobilový průmysl obecně prochází velkými změnami i prodej aut. Kromě klasického nákupu v showroomu vám některé značky (jako třeba Ford v rámci programu Vignale) chtějí tento zážitek dále zpříjemnit různými doplňkovými službami. Současně se ale nabízí i zjednodušení v podobě prodeje aut přes internet. V Londýně aktuálně testují ještě jeden vskutku nevšední způsob. Nové auto si tam můžete koupit v automatu podobně jako kávu.
„Auto-automat“ má na svědomí společnost Auto Trader. TV průzkumu zahrnujícím dva tisíce britských motoristů totiž zjistila, že 92 % z nich se považuje za špatné vyjednavače o konečné ceně a že 89 % dotázaných považuje vůbec dohadování o různých slevách za nekomfortní a trapné.
Přesně tohle by měl nový automat vyřešit. Cena je dopředu známá a navíc by měla být i patřičně atraktivní. Autem z tohoto výdejního automatu je Renault Zoe. Pokud by se vám francouzský elektromobil zalíbil, jednoduše zaplatíte pomocí kreditní karty, automat vám vydá klíčky, otevře dveře a můžete odjet. Vývoj automatu zabral šesti inženýrům tři měsíce. V podstatě má jít o internetový nákup.
Elektromobil jako jediná položka tohoto automatu, navíc umístěného v Londýně, nebyl zvolen náhodou. Jiný průzkum totiž ukázal, že podle většiny Britů (77 %) by měly v Londýně jezdit pouze elektromobily a hybridy a kromě toho 54 % dotázaných uvedlo, že až si budou kupovat další auto, bude to právě elektromobil. Volba malého elektromobilu by se pak dala chápat také jako potvrzení tohoto, co už všichni tak nějak tuší. V těchto případech totiž za volantem nenajdete žádné velké potěšení, jednoduše si kupujete spotřebič, jako třeba pračku nebo ledničku.