Seat Leon Cupra je pekelně rychlý hot-hatch, který se rozhodně neztratí ani na Nürburgringu. Od prvního představení současné generace vůz už několikrát posílil, jenže španělská automobilka stále nemá dost. Na nadcházejícím autosalonu ve Frankfurtu představí limitované provedení Cupra R.
Doporučujeme: O kolik je v praxi rychlejší Seat Leon Cupra 300 oproti Leonu Cupra 290? Rozdíl nepocítíte
Na první pohled by se mohlo zdát, že jde o španělskou verzi VW Golf R, tedy o ostrý hatchback s pohonem všech kol, jenže tak tomu není. Tohle „erko“ využívá pouze pohon přední nápravy. Oproti standardní variantě Cupra 300 je ale motor výkonnější o deset koní, takže celkem nabídne 228 kW (310 k). To se ovšem týká pouze manuální převodovky, kdo sáhne po automatu, ten vyšší výkon nedostane. Cupra R ale přináší i další novinky.
Řeč je hlavně o vylepšeném podvozku. Technici optimalizovali odklon kol přední nápravy, jiný je rovněž výfuk, brzdy dodalo Brembo a standardem jsou adaptivní tlumiče. Na karoserii najdeme zároveň karbonové doplňky vylepšující aerodynamiku, rozšířené blatníky a součástí výbavy jsou i kola v barvě mědi nebo další karbonové drobnosti v interiéru.
Doporučujeme: Čtyřikrát 4×4 — Souboj ostrých čtyřkolek
Seat Leon Cupra R je nejvýkonnější automobil v historii této značky. Jestli máte zájem, rozhodně neotálejte. V plánu je limitovaná série zahrnující pouze 799 exemplářů. A pokud se na vás nedostane, nezoufejte. Už když jsme před časem měřili na brzdě Leon Cupra 290, ukázalo se, že má 232 kW (315 koní), takže současná Cupra 300 bude mít v praxi určitě více než 228 kW (310 k).
Další informace najdete v přiložené tiskové zprávě: