S novými emisními předpisy a přísnějším měřením spotřeby začíná být vývoj turbodieselů neúnosně drahý. Vznětový motor tak nemá moc světlou budoucnost především v malých vozech nižší cenové kategorie. Zatímco z Passatů a Mondeí jen tak nezmizí, v autech velikosti Fabie se po něm brzy slehne zem.
Potvrzuje to i Volkswagen, který předpovídá, že od roku 2019 začnou automobilky postupně nahrazovat maloobjemové diesely benzinovými mild-hybridy. Zákazníci nebudou chtít za diesel nadále připlácet. Navíc hybridní pohony se s cenou dostanou zřejmě i pod úroveň dieselů.
Doporučujeme: Škoda Superb s hybridním pohonem dorazí v roce 2019. Po něm přijde Kodiaq i čistý elektromobil
Frank Welsh, šéf technického vývoje Volkswagenu, britskému Autocaru řekl, že cenová propast mezi benzinovými a dieselovými motory poroste. Dodává sice, že v současné době má značka VW ještě dost zákazníků například pro naftové Polo, ale předpovídá, že prodeje budou klesat, jak cena moderních dieselů poroste.
Volkswagen předpokládá, že právě maloobjemové diesely budou nahrazeny jednoduchými hybridními systémy, tzv. mild-hybridy. V případě mild-hybridu pracuje spalovací motor neustále a elektromotor slouží pouze jako jeho asistence a také jako startér a generátor. Díky tomu nepotřebuje auto drahé a těžké akumulátory pro elektrický dojezd a i funkce systémů jako stop/start je méně „obtěžující“.
Mild-hybridy budou podle Volkswagenu využívat 48V elektrický systém, který umožňuje rychlejší a účinnější rekuperaci. Nové technologie také umožní pohotovější kontrolu vypínání a zapínání motoru při přechodu mezi mírným a plným zatížením. Volkswagen u mild-hybridů očekává nejen pokles spotřeby paliva, ale i reálné snížení skutečně škodlivých emisí.