Klasický pístový spalovací motor ještě není mrtvý. Například japonská automobilka Mazda mu věří a stále hledá nové směry jeho dalšího vývoje. Jak nyní vychází najevo, nechala si patentovat systém trojitého přeplňování se dvěma výfukovými turbodmychadly a jedním elektrickým kompresorem. Patent se týká čtyřválce určeného k zástavbě podélně.
Sice se mluví o návratu legendárního kupé RX s motorem Wankel, ale patent se týká klasického pístového motoru. Údaje z patentového úřadu nepřibližují výkony, od čtyřválce se třístupňovým přeplňováním lze nicméně očekávat „hezká“ čísla. Stejně jako v podobných aplikacích jiných výrobců i zde elektrický kompresor využívá energii získanou při brzdění rekuperací.
Doporučujeme: Mazda představí ve Frankfurtu nový „dieselový motor na benzín“
Po sešlápnutí plynu začne tlačit vzduch do motoru nejprve elektrický kompresor, který dokáže reagovat prakticky okamžitě., pak se do hry zapojí menší a následně větší výfukové turbodmychadlo. Cílem je kompaktní čtyřválec, který by lineárním nárůstem výkonu a reakcí na plyn připomínal mnohem větší motory. Elektrický kompresor pomůže eliminovat tzv. turboefekt neboli prodlevu způsobenou postupným nárůstem plnicího přetlaku turbodmychadel.
Pro Mazdu MX-5 by byl podobný motor asi příliš složitý a zřejmě i moc těžký a drahý. Nabízí se tedy otázka, jestli právě tuhle jednotku nedostane nějaký větší sportovní model. Logickým uchazečem by ale bylo i nějaké velké SUV.