Slavnostním odhalením v jízdárně Pražského hradu v pátek oficiálně vstoupil na český trh Land Rover Disvovery páté generace. Pořád je to velké sedmimístné SUV, které se nezalekne ani těžšího terénu. V mnoha směrech přesto znamená výrazný odklon od dosavadního pojetí Discovery.
Je to patrné už na pohled. Namísto utilitárních pravoúhlých tvarů vystavuje Land Rover Discovery 5 na odiv dynamické linie, které nemálo připomínají luxusní Range Rover Sport. Při délce 4970 mm a rozvoru 2923 je novinka dokonce větší než dosavadní model, ale o čtyři centimetry nižší střecha v kombinaci s dynamičtějšími křivkami jí dává úplně jiné vyznění.
Přechod na hliníkovou architekturu nevěstí nic dobrého z hlediska nákladů na opravy po těžších terénních karambolech, přináší však dramatickou úsporu hmotnosti. Land Rover uvádí, že nejnovější Discovery je až o 480 kg lehčí.
Doporučujeme: Test ojetiny Land Rover Freelander II
Také interiér prodělal podobně dramatický přerod jako v případě Range Roveru. Namísto dřívějších utilitárních tvarů, rovných přímek a robustních ovladačů dnes čeká na posádku elegantní prostředí s čistými plochami a hodnotně působícími materiály, které nebudete chtít ušpinit. I na předních sedadlech ale zůstaly samostatně nastavitelné loketní opěrky.
Sedadla ve druhé a třetí řadě lze pochopitelně jednotlivě sklápět. Můžete k tomu využít panel tlačítek v zavazadlovém prostoru, ale i aplikaci v chytrém telefonu. V 7sedadlové konfiguraci má nový Land Rover Discovery zavazadlový prostor o objemu 258 litrů. Sklopením všech sedadel ve druhé a třetí řadě ho zvětšíte téměř desetkrát, na 2406 l.
Nejnovější „Disco“ se může brodit vodou hlubokou až 900 mm a utáhne přívěs o hmotnosti 3,5 tuny. O zaměření na praktičnost svědčí třeba i výklopné zadní čelo s nosností 300 kg. To znamená, že se na něj mohou posadit tři dospělí.
Základní motorizací je čtyřválec 2,0 l Td4/Sd4 Ingenium o výkonu 132 nebo 177 kW. Nsd ním stojí třílitrový šestiválec Td6 o výkonu 190 kW. A pokud byste snad toužili po zážehovém motoru, můžete si objednat motorizaci 3,0 l Si6 s výkonem 250 kW. Všechny motorizace mají pohon všech kol a samočinnou převodovku.
Nejlevnější cestou k novému Land Roveru Discovery je model 2.0 Td4 ve výbavě S za 1 395 735 Kč. Šestiválce pořídíte nejlevněji ve stupni výbavy SE. Diesel stojí 1 625 635 Kč, benzin 1 626 603 korun. Vůbec nejdražší variantu představuje výbava First Edition. Dodává se jen s motorem 3.0 Td6 a stojí 2 292 103 Kč.
Další podrobnosti o Land Roveru Discovery 5. generace obsahuje tisková zpráva: