O kolik je v praxi rychlejší Seat Leon Cupra 300 oproti Leonu Cupra 290? Rozdíl nepocítíte

přidejte názor
Autor: Redakce
  • Omlazený Seat Leon Cupra posílil o 10 koní

  • Praktický rozdíl je ale minimální 

  • Nepatrně se zlepšilo pružné zrychlení

  • Větší vliv na akceleraci budou mít například pneumatiky

Seat aktuálně prodává modernizované provedení modelu Leon. Facelift se dotkl i vrcholné verze Cupra. Tu si nově můžete koupit s pohonem všech kol, zároveň ale došlo také k navýšení výkonu z původních 213 kW (290 k) na současných 221 kW (300 k). Oficiální tabulky udávají čas pro zrychlení z nuly na 100 km/h u obou variant stejný, nás ale zajímalo, zda se někde vyšší výkon přece jen neprojeví.

Doporučujeme: Nový Seat Leon Cupra má oficiálně 300 koní a pohon všech kol. Je to nejrychlejší Seat v historii

Minulý týden se v naší redakci zastavil Seat Leon Cupra 300. V rámci testu jsme tradičně změřili i dynamiku. Protože je náš archiv dříve měřených aut už poměrně bohatý, nabídla tato zápůjčka možnost porovnání se starším Leonem Cupra 290, se kterým jsme jezdili minulý rok. V obou případech šlo o základní pětidveřový hatchback s manuální převodovkou. Oficiální údaje slibují čas zrychlení z nuly na 100 km/h shodných 5,8 s. Opravdu ale akcelerují tyto Cupry stejně?

_DSC0723 Nový Seat Leon Cupra 300 při měření za starší verzí 290 nepatrně zaostal, důvodem ale byla už poměrně hodně opotřebovaná spojka
_DSC2167 Loňský Leon Cupra 290 dorazil do testu v lepší kondici. Na novou verzi ale nakonec zaostal při pružném zrychlení bez řazení

Odpověď vám dá tabulka naměřených hodnot níže. Z našeho měření dokonce vyplynulo, že starší Cupra 290 byla nepatrně rychlejší. To má ovšem svůj důvod. Zatímco minulý rok jsme Cupru testovali v době, kdy měl konkrétní exemplář najeto pár tisíc kilometrů, ta letošní zažila jízdu po mosteckém okruhu a bylo to na ní poznat. Spojka už byla dost opotřebovaná a přední pneumatiky také měly to nejlepší dávno za sebou.

Zrychlení (s) Seat Leon Cupra 290 Seat Leon Cupra 300
0-50 km/h 2,96 2,87
0-100 km/h 6,62 6,87
0-130 km/h 9,39 9,74
0-150 km/h 12,03 12,40
0-170 km/h 14,72 15,04
80-120 km/h (3°) 3,30 3,21
80-120 km/h (4°) 4,51 4,29

Důkazem je i pružné zrychlení bez řazení. Právě to bylo disciplínou, kdy o deset koní silnější Cupra 300 ukázala, že umí být oproti nepatrně slabšímu předchůdci přece jen rychlejší. A nakonec také graf nejlepších pokusů ukazuje, že řazení trvalo Leonu Cupra 300 o něco déle, přestože řidič byl stejný.

cupra 300 vs cupra 290 Obě verze jsou podle očekávání velmi vyrovnané. Opotřebovaná spojka nakonec byla důvodem, proč nová Cupra 300 (modrá křivka) vykázala při sprintu nepatrně horší čas než starší Cupra 290. Obecně ale platí, že jde o neuvěřitelně rychlý hatchback

Cupra 300 možná je nepatrně rychlejší ve srovnání s Leonem Cupra 290, pokud má v pořádku pneumatiky a spojku, v praxi ale asi rozdíl nepoznáte. Při akceleraci s manuální převodovkou stejně bude nejvíce záležet na vašich dovednostech a při jízdě po okreskách budete v obou případech na poměry hatchbacků hodně rychlí.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?