Audi Q7 nové generace se nejprve představilo se šestiválcovými motory, dorazilo také hybridní provedení e-tron a neuvěřitelně rychlé SQ7 s osmiválcovým přeplňovaným dieselem. Teď přichází další novinka, a sice základní verze osazená čtyřválcem 2.0 TFSI.
Doporučujeme: Změřili jsme Audi SQ7 TDI na brzdě. Předvedlo monstrózní výkon
Dvoulitrový čtyřválec disponuje výkonem 188 kW (256 k) dostupným v rozmezí 5000-6000 ot./min, vrchol točivého momentu dosahuje 370 Nm a k dispozici je řidiči mezi 1600 a 4500 ot./min. Standardem je pohon všech kol a osmistupňová automatická převodovka Tiptronic.
Ve srovnání se starým Audi Q7 osazeným slabším motorem 3.0 TFSI je nový základ především výrazně lehčí. Rozdíl činí 227 kg, takže není divu, že čtyřválec zvládne rychleji akceleraci z nuly na 100 km/h a že je samozřejmě také úspornější. Konkrétně by spotřeba měla být podle Audi nižší o 22 % ve srovnání se starým šestiválcem.
Doporučujeme: Audi Q7 3.0 TDI vs. Mercedes-Benz GLS 350d: Duel mastodontů
Případní evropští zájemci o čtyřválcové Audi Q7 ale mají zatím smůlu, protože nejprve toto provedení zamíří na americký trh. Za 49 000 dolarů si jej budou tamní zákazníci moci pořídit začátkem příštího roku.