Ze Škody laciná značka nebude, ujišťuje opět její šéf. Chce ale víc levných modelů

25.09.2020
2 nové názory
Autor: Škoda Auto
  • Nový šéf automobilky Škoda Thomas Schäfer znovu prohlásil, že z ní neudělá „druhou Dacii“

  • Portfolio vozů by chtěl zachovat, navíc by ale přidal i širší nabídku levnějších aut pro některé trhy

  • Není to poprvé, co vyvrací obavy o budoucnost značky, minulý týden o tom přesvědčoval odboráře

Ještě před příchodem nového šéfa mladoboleslavské automobilky Thomase Schäfera na veřejnost prosákla informace, že koncern Volkswagen chystá pro Škodu velkou změnu. Má se prý stát lacinou automobilkou ve stylu Dacie. Schäfer nyní vyvíjí hodně úsilí k tomu, aby tuto interpretaci koncernových záměrů vyvrátil.

„Určitě nesměřujeme k tomu, aby se Škoda stala levnou značkou. Soustředíme se na korejské, japonské a francouzské výrobce, to jsou naši hlavní konkurenti a s nimi budeme soupeřit a společně využijeme potenciál značky. Už se těším, až v příštím roce uvedeme na trh nový model Fabia. Bude to skvělé auto, má očekávání jsou tedy velká,“ řekl Schäfer v aktuální tiskové zprávě.

Znovu tak potvrdil to, co prohlásil minulý týden při setkání se škodováckými odboráři. Tehdy navíc zdůraznil, že Mladá Boleslav je se svými auty tak dobrá, že jí někteří v koncernu dokonce i závidí. A proto možná dochází k vypouštění informací o jejím potlačení.

V koncernu nám závidí, řekl nový šéf Škody. Zaútočí na Hyundai nebo Ford
Přečtěte si také:

V koncernu nám závidí, řekl nový šéf Škody. Zaútočí na Hyundai nebo Ford

Schäfer pak ještě zopakoval, na co chce vsadit v blízké budoucnosti. „U našich zákazníků výborně fungují Simply Clever řešení, mimořádná prostornost, praktičnost a jedinečný design, které nabízí každý model. Vozy Škoda budou vždy dostupné – ať už cílíme na studenty, mladé rodiny nebo starší páry. Tohoto směru se budeme držet i nadále,“ dodal novopečený šéf české automobilky.

Nabídka levnějších vozů by se ale přece jen měla podle Schäfera v nejbližší době rozšířit. „Kromě současné modelové řady však vidím další možnosti růstu v dobývání nových trhů či ve větším zaměření na segment dostupných vozů, tím pádem získáme příležitost významně rozšířit zákaznické portfolio. Jsem přesvědčený o tom, že ve Škodě společně dosáhneme mnoha skvělých věcí a v tomto desetiletí automobilku posuneme na další úroveň.“

Dušan (neregistrovaný)
Takže, že by došlo k větší preferenci a protlačování nastávající nové řady Fabia IV? Jestli se tedy bude vyrábět i s karosérií combi a třeba i nějaký základní model bez zbytečných elektronizací a digitálních tabletů, tak by to mohlo vyjít. Proč asi Dacia má takový úspěch? Dobrá cena, dnes už dobrá technika a hlavně jednoduché konstrukční řešení, žádné navíc přidané věci, které nepožadují směrnice EU, aj. předpisy a zákony. Dacii asi nekupují mladí lidé, očekávající naprosté technologické novinky a hightech, ale spíše praktici očekávající obyčejnou užitnost a funkčnost. Na stejnou notu by se měla zaměřit Škodovka u svých modelů řady Fabia. Kdo chce více má Scalu, Octavii aj. řady vozů.
  • Našli jste v článku chybu?