Mazda jde opět proti proudu. Její nový crossover má šestiválce i diesel

09.03.2022
přidejte názor
  • Mazda představila nový crossover CX-60. Jde o novou vlajkovou loď této automobilky 

  • Novinka dostala techniku typickou pro prémiové značky. Má podélně uložený motor a stále hnanou zadní nápravu 

  • V nabídce budou kromě plug-in hybridu také řadové šestiválce. Kromě toho zážehového se počítá i s dieselovým motorem

  • Základní cena na českém trhu je 1 293 690 Kč. Na trh dorazí Mazda CX-60 v létě

Zatímco některé jiné automobilky už na spalovací motory zanevřely, Mazda je jedním z těch výrobců, kteří se pořád snaží udržet tento druh pohonu při životě. A její aktuální novinka je toho důkazem. Velký crossover CX-60 přichází s technikou typickou pro prémiové značky. Má podélně uložený motor, stále hnanou zadní nápravu a kromě plug-in hybridu nabídne také zážehový i vznětový šestiválec.

Mazda CX-60 stojí na platformě Skyactiv Multi-Solution Scalable Architecture, která je připravená také pro čistě elektrický pohon. Ten se ale nového crossoveru zatím netýká. K dispozici ovšem bude plug-in hybridní jednotka. Navíc ne jen tak ledajaká. Hnací ústrojí kombinující zážehový čtyřválec o objemu 2,5 l s jedním elektromotorem dává dohromady 323 koní a 500 Nm, což dělá z této verze CX-60 nejvýkonnější sériově vyráběnou Mazdu v historii. Zrychlení na 100 km/h proběhne za 5,8 s, nejvyšší rychlost je 200 km/h. Dojezd v elektrickém režimu by měl být 60 km.

Pro tuzemské zákazníky budou patrně zajímavější klasické spalovací motory, přestože i ty využívají menší elektrickou pomoc. Jedná se o mild-hybridy pracující s napětím 48 V. Zážehový řadový šestiválec má objem tří litrů, vznětová jednotka dostala objem válců 3,3 l. Přesné technické údaje k těmto motorům zatím nebyly zveřejněny. Standardem pro všechny jednotky bude osmistupňová převodovka a pohon všech kol.

Automobilka, která se nebála Wankelova motoru, slaví. Mazdě je 100 let
Přečtěte si také:

Automobilka, která se nebála Wankelova motoru, slaví. Mazdě je 100 let

Mazda také slibuje výborné jízdní vlastnosti. Podvozek využívá dvojité lichoběžníkové zavěšení na přední nápravě a víceprvkové zavěšení vzadu. Samozřejmostí je spousta asistenčních systémů. Jednou z dalších novinek je digitální přístrojový štít, centrální displej multimediálního systému má pak velikost 12,3" a Mazda rovněž přidala rozměrný průhledový displej. Patřičné pohodlí cestujících má zajistit pečlivě zpracovaný interiér. Základní objem zavazadlového prostoru je 570 litrů.

Spolu s oficiálním odhalením vozu Mazda rovnou začala přijímat také první předobjednávky. Do Evropy přijde nejprve plug-in hybrid. Česká základní cena činí 1,3 milionu korun, což není vůbec špatná nabídka. Sériová výroba nové Mazda CX-60 odstartuje v Japonsku už za pár dnů, prodej na evropském trhu bude oficiálně zahájen v létě.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?