Harley-Davidson FXDR 114 je chlapácký cruiser s chutí na zatáčky

1 nový názor
Autor: Redakce
  • Harley-Davidson FXDR 114 je hlavní novinkou H-D pro modelový rok 2019

  • Estetika a proporce muscle cruiseru se zde setkávají s neobvyklou volností náklonu

  • První ohlasy zmiňují působivou ovladatelnost

  • Pohon zajišťuje V-Twin Milwaukee Eight ve variantě 114

  • Modely Touring přicházejí s protiprokluzovým systémem

Hlavní novinkou právě oznámené modelové řady Harley-Davidson pro rok 2019 je nový power cruiser s označením FXDR 114. Jeho vzhled byl údajně inspirován jednostopými dragstery a také vojenskými letadly. Vychází z nové platformy Softail, má specifickou zadní kyvnou vidlici z hliníku, upravené uložení zadní pružící jednotky a upravený pomocný rám. Úhel krku řízení 34°(či po evropsku 56), šířka zadní pneumatiky 240 mm a rozvor přes 1,7 m naznačují jízdní vlastnosti typické pro cruiser – tedy stabilitu na úkol mrštnosti. V tabulce technických údajů lze však nalézt ještě jiná čísla. Volnost náklonu 32,6° vlevo a 32,8° vpravo.

Přední světlomet i blinkry jsou už v sérii diodové. Za minimalistickou kapotáží se nachází ještě minimalističtější digitální přístrojový panel
FXDR 114 váží přibližně 300 kilogramů. Všimněte si ale nápadně vysoké světlé výšky v porovnání s ostatními harleyi

Volnost náklonu udává, jak moc lze motocykl naklonit od svislé osy, než se dotkne země – typicky hlásičem na stupačce. A je to právě tento parametr, který silně limituje dynamické schopnosti většiny harleyů. V kvalitě odpružení, brzdách a tuhosti rámu udělala značka nemalé pokroky – ty však pomohou jen omezeně, když stroj nemůžete pořádně naklonit.

Těch necelých 33 stupňů není rekord. V minulosti značky najdeme modely s volností náklonu 35 stupňů i víc, v aktuální nabídce značky je to však hodně. A na Softail obzvlášť. První ohlasy amerických novinářů, kteří se už na FXDR 114 svezli, to potvrzují: „Úhel náklonu daleko přesahuje to, co byste očekávali od power cruiseru se stupačkami vpředu,“ píše Justin Dawes na CycleWorld.com. „Najít limit (náklonu) a drhnout stupačkami vyžaduje už trochu odhodlání.“

Volnost náklonu necelých 33 stupňů je, pokud se nemýlíme, nejlepší z celé současné nabídky H-D. Vzhledem k umístění stupaček zavadíte o asfalt nejdříve patami. Poloha za řídítky naznačuje, že na delší výlety nebude FXDR 114 to pravé ořechové

Se „sportovním“ naturelem tohoto Harleye koresponduje i dvoukotoučová přední brzda, obrácená vidlice s průměrem trubek 43 mm nebo nízká řídítka. Jak modelové označení napovídá, Harley-Davidson FXDR 114 se bude dodávat jen se silnější verzí dvouválce Milwaukee-Eight – 114 kubických palců neboli 1870 cm3. Parametry evropské specifikace zatím firma nezveřejnila, v USA však slibuje točivý moment 161 Nm. Motor dostal specifické provedení sání s otevřeným vzduchovým filtrem, jehož syntetický materiál údajně nevyžaduje ošetření olejem.

V České republice bude FXDR stát 20 398 eur bez DPH, což dělá přibližně 635 500 Kč. Novinka se tak zařadí k nejdražším Softailům.

Modely řady Touring s ABS (v Evropě standard) mají od modelového roku 2019 také protiprokluzový systém a regulaci brzdného momentu motoru
Vyšperkované modely CVO se tradičně představují každý rok s drobnými stylingovými změnami a v nových barevných kombinacích

Harley zároveň oznámil vylepšený infortainment pro modely Touring. Má TFT displej z tvrzeného skla Gorilla Glass se speciální antireflexní úpravou a rozumí si s Apple CarPlay. Touringy dostaly také kontrolu trakce (tu Harley dosud nabídnout neuměl) a bude je možné objednávat i s motorem 114 (dosud 107 nebo 117 ve vrcholných variantách CVO).

  • Našli jste v článku chybu?