VW chce překonat Porsche na Nürburgringu. Využije k tomu elektrický speciál z Pikes Peak

přidejte názor
Autor: Redakce
  • Elektrický speciál VW I.D. R by se mohl stát nejrychlejším autem na Nürburgringu 

  • Volkswagenu by se takový titul hodil, protože příští rok uvede první nový elektromobil řady I.D. 

  • Oficiálně jde o překonání rekordu v kategorii elektromobilů, speciál z Pikes Peak by ale nakonec mohl získat i titul absolutní 

Že mohou být současné elektromobily velmi rychlé, o tom není pochyb. Důkazem budiž nespočet videí ukazujících zrychlení vrcholných verzí modelů Tesla, ale také třeba způsob, jakým elektrický supersport Nio EP9 proletěl Nürburgring. Teď to vypadá, že se na tuto legendární trať chystá další elektromobil. Vyšle ho tam automobilka Volkswagen, přičemž cíle jsou jen ty nejvyšší.

Volkswagen se letos přihlásil o slovo, když speciál I.D. R vyslal na Pikes Peak s cílem tuto soutěž vyhrát a stanovit nový rekord, který do té doby držel Peugeot. To se také nakonec povedlo. Aktuálně se objevily zprávy o tom, že ten stejný vůz míří na Nürburgring. S informací přišel britský Autocar odkazující se na dobře obeznámený zdroj z divize Volkswagen Motorsport.

Absolutní rekord Nürburgringu byl pokořen. Porsche zajelo tuhle trať v čase 5:19,55
Přečtěte si také:

Absolutní rekord Nürburgringu byl pokořen. Porsche zajelo tuhle trať v čase 5:19,55

Ten prozradil, že se prototyp I.D. R opravdu chystá na Nürburgring, nicméně přípravné práce jsou zatím ještě v rané fázi. Současným držitelem rekordu mezi elektromobily je zmíněné Nio EP9 s časem 6 minut a 45,9 sekund. Podle Autocaru už Volkswagen provedl simulace ukazující, že I.D. R tuto hodnotu pokoří s obrovskou rezervou, neboť výsledky slibují časy pod pět minut a 30 sekund. Proto se okamžitě objevily spekulace o pokusu překonat absolutní rekord Nürburgringu. Ten aktuálně drží prototyp Porsche původně určený pro Le Mans. Ten letos zvládl známou trať za absurdních pět minut a 19,55 sekund.

Autocar neuvádí, jaké konkrétní přípravy se modelu I.D. R Pikes Peak týkají. Jisté je ale to, že vůz dostane upravenou aerodynamiku a velmi pravděpodobně také vyšší výkon. Nio EP9 totiž potřebovalo přes 1300 koní a hybridní Porsche coby současný držitel absolutního rekordu jich mělo k dispozici necelých 1200. Elektrický Volkswagen disponoval při své jízdě na Pikes Peak parametry pouze 500 kW (680 k) a 650 Nm. I tak ale zvládl zrychlit z nuly na 100 km/h za hezkých 2,25 s.

Automobilce Volkswagen by se rekordní zápis provedený elektrickým autem marketingově velmi hodil. Příští rok má totiž být odhalen první sériový model nové elektrické řady I.D. Uvidíme, jak to celé dopadne. Pro testování si Volkswagen údajně pronajal Nürburgring na začátek května.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?