Volkswagen investoval zhruba 100 milionů eur do stavby nejmodernějšího aerodynamického tunelu, který může mít vývoj k dispozici. Celý komplex o rozloze 8800 m2 se jmenuje Wind Tunnel Efficiency Center a najdeme ho v domovském Wolfsburgu. Podle automobilky může za 20 minut získat data, která by počítačový simulátor generoval několik dní.
Zajímavostí větrného aerodynamického tunelu je, že umí v rychlostech až do 250 km/h simulovat různé klimatické podmínky a teploty od -30°C do +60°C. Lze nastavit vlhkost až na 95 % a dokonce lze simulovat i sněžení. Obrovský větrák o průměru osmi metrů však při rychlosti 160 km/h vydává hluk jen 65 dB, což podle automobilky odpovídá hluku puštěné televize.
Doporučujeme: Test Volkswagen Arteon 2.0 bi-TDI 4Motion DSG: Superb CC
Cílem je urychlit vývoj modelů a pomoci redukovat aerodynamický odpor, což se má projevit hlavně na nižší spotřebě a emisích, případně větším dojezdu elektromobilů. Vedlejším bonusem je pak nižší úroveň hluku v kabině, což zase dovolí použít měně hlukové izolace, to sníží hmotnost, a opět prospěje spotřebě paliva a emisím.
Volkswagen ale může v tunelu testovat i takové drobnosti jako funkce stěračů a optimalizovat třeba design ráfků kol. Počítače samozřejmě umí měřit i míru aerodynamického vztlaku či přítlaku. Prakticky ihned po otevření nového tunelu začal komplex naplno pracovat.