S masovým elektromobilem ID.3 má Volkswagen smělé plány. Už v příštím roce hodlá prodat 100 000 kusů a v dalších letech chce průměr roční produkce držet na 110 000 exemplářích. Pro své zákazníky má řadu pádných argumentů. Bude například garantovat nejméně 70 % kapacity baterií po osmi letech provozu nebo 160 000 ujetých kilometrech. Nabízet hodlá několik verzí s dojezdem 330 až 550 kilometrů dle metodiky WLTP. Dobíjení bude možné až 125 kW, což je v této třídě dostupných elektromobilů rekordní hodnota. Rychleji to zvládnou jen prémiové vozy typu Tesly Model X nebo Audi e-tron. Na rychlonabíjecí stanici bude možné zvýšit dojezd o 260 kilometrů za půl hodiny.
Automobilka odhaduje, že dobíjení bude v 50 procentech případů probíhat doma. Dalších 25 procent se má odehrávat u veřejných nabíjecích stanic, 20 procent na pracovišti majitelů a 5 procent na dálnicích. Proto nabídne wall boxy s možností dobíjení až 11 kW, které bude možné instalovat právě domů a do zaměstnání.
Oficiální premiéra je plánována na podzimní autosalon ve Frankfurtu. Prvních 30 000 kusů s dojezdem 420 kilometrů už má své majitele díky předobjednávkám. Největší zájem měli zákazníci z Německa, Norska, Holandska, Velké Británie a Švédska, první ID.3 by k nim měly dorazit v dubnu příštího roku.
Brzy po ID.3 bude následovat podobný elektromobil značky Seat a příští rok dorazí také Škoda postavená na stejném technickém základu.