Údajně rasistický příspěvek VW na Instagramu řešilo i představenstvo. Muselo se omluvit a slíbilo změny

12.06.2020
přidejte názor
Autor: Volkswagen
  • Na Volkswagen dopadla tvrdá kritika kvůli jeho příspěvku na Instagramu

  • Na krátkém videu bílá ruka postrkuje černocha kolem žlutého Golfu, lidé našli i další prvky rasismu

  • Vedení automobilky se za klip oficiálně omluvilo, slíbilo kroky k větší diverzitě

Rasismus aktuálně není žhavým tématem pouze v Americe, kde vražda afroameričana George Floyda bělošským policistou odstartovala vlnu protestů, ale i v nejvyšších patrech vedení Volkswagenu. Automobilka se dostala pod ostrou palbu kritiků, kterým se nelíbil krátký klip značky na sociální síti Instagram. O případu informovala před třemi týdny řada světových médií včetně například BBC.

V kritizované „insta story“ německé pobočky VW si bílá ruka hraje s černochem. Postrkává ho po ulici kolem žlutého Volkswagenu Golf, aby ho následně cvrnkla do kavárny. To ale není vše, podle některých uživatelů je na videu více rasistických detailů. Například kavárna se jmenuje Petit Colon, což lze přeložit jako „malý osadník (v kolonii)“ a písmena, která se postupně skládají do slov „Der neue Golf“ údajně ukazují na začátku slovo „neger“. Ve skutečnosti se ale objevují písmena „ER NE GL“.

Šéf VW vinil dozorčí radu z úniku informací. Nyní se omluvil a opustil svou funkci
Přečtěte si také:

Šéf VW vinil dozorčí radu z úniku informací. Nyní se omluvil a opustil svou funkci

Volkswagen po interním vyšetřování svou chybu přiznal. „Na našem instagramovém účtu jsme publikovali rasistický příspěvek. Chápeme, proč je veřejnost pobouřená, protože nás to také vyděsilo,“ řekl člen představenstva odpovědný za marketing a poprodejní služby Jürgen Stackman s tím, že firma musí zpřísnit kontrolu toho, co vypouští ven, aby obsah nebyl urážlivý, diskriminační nebo pobuřující. Hiltrud D. Werner, který ve vedení značky VW odpovídá za integritu a právní záležitosti, pak vyjádřil formální omluvu jménem celého představenstva.

https://twitter.com/HeyLina0/status/1262852754307010561?s=20

Firma kvůli instagramovému klipu už zkontrolovala na 400 složek s celkovou kapacitou 16,5 GB a provedla pohovory s řadou zaměstnanců z marketingu, právního oddělení i s externími agenturami. „Na základě toho můžeme prohlásit, že klip neměl v žádném případě rasistický záměr. Přišli jsme spíš na nedostatek citlivosti a procesní chyby. Nyní podnikneme přesně mířené kroky,“ dodal Stackman.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?