Trh s ojetinami nově vedou SUV, porazily hatchbacky i kombíky

11.09.2020
10 nových názorů
Autor: Tiskový servis Auto Esa
  • Poptávka po zánovních automobilech stále roste

  • Na trhu jich ale je kvůli dopadům pandemie na výrobu kritický nedostatek

  • Nejprodávanějšími ojetinami jsou vozy značek Škoda, Hyundai, Kia nebo Peugeot

Před osmi lety se rozhodla skupina AURES Holdings obnovit značku Mototechna, kterou si mnozí z nás ještě pamatují z dob socializmu. Pod značkou začala prodávat zánovní automobily. Od roku 2012 prodala v České republice a na Slovensku již téměř 72 000 těchto automobilů, a to především díky tomu, že jsou ihned k dispozici a výrazně levnější než auta nová. Kvůli pozastavení výroby nových aut je již nyní zánovních automobilů nedostatek, a to i přesto, že zájem o ně stále roste.

„Období pandemie mění trh ojetých automobilů od základu, a to obzvláště v případě zánovních automobilů. Přestože registrujeme od začátku roku nárůst poptávky o téměř dvacet procent, nabídka celého trhu razantně poklesla. Velký podíl na tomto trendu má pozastavení výroby i vývoz do zahraničí. I naše nabídka se díky omezení výroby lehce zeštíhlila, přesto mohou zákazníci vybírat až z tisícovky zánovních vozů. Stále si tak držíme nejpestřejší a nejširší paletu modelů a značek na trhu,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva skupiny AURES Holdings, kam Mototechna patří.

Mototechna prodala za dobu osmi let od svého obnovení v České republice i na Slovensku již 72 000 vozů s parametry blízkými novým vozům, ale cenou i o 40 % nižší. Průměrná cena automobilu prodaného v české Mototechně je 417 000 Kč a nejčastěji jde o modely Škoda Fabia (12 %), Rapid (6 %) a Karoq (5 %). Z luxusních modelů pak vede Audi A5. Nejžádanější automobily jsou ve variantě SUV (2019 – 30 %, 2020 – 36 %), což potvrzuje další trend ve změně zákaznických preferencí. Městská SUV si stále více získávají na oblibě díky většímu zavazadlovému prostoru a komfortním vlastnostem. Přitom ještě vloni patřilo prvenství hatchbacku (2019 – 37 %, 2020 – 35 %).

Zánovní automobily jsou stále nejčastěji v benzínovém provedení (83 %), ale došlo i k nárůstu prodejů hybridů a elektromobilů, jejichž počet je oproti loňsku dvojnásobný. Stále ale jde jen o desítky kusů. I letos posílil zájem o automobily s automatickou převodovkou (2019 – 21 %, 2020 – 26 %). Nejoblíbenějšími barvami jsou bílá (27 %), stříbrošedá (19 %) a modrá (15 %).

Pořadí Model
1. Škoda Fabia
2. Škoda Rapid
3. Škoda Karoq
4. Škoda Octavia
5. Škoda Kodiaq
6. Hyundai i30
7. Kia Ceed
8. Peugeot 2008
9. Hyundai Tucson
10. Dacia Duster
petr (neregistrovaný)
to je tak ale i dneska, pořád jsou ta auta snem a přáním a cenou jsou výš, než auta běžná.
R. Viktora (neregistrovaný)
Rozhodně bych vybíral ze značek, které mají dlouholetou záruku, vyjma té zákonné. A když už to zastřeší i nějakou svojí zárukou i autobazar, tak to je potom velkej důvod pro bezpečný nákup prověřené ojetiny
Jan V875 (neregistrovaný)
Hlavně dávat pozor na přímý dovoz neprověřené ojetiny z ciziny, to může být velkej průšvih!
Vávra (neregistrovaný)
Městská SUV mají určitě dobře našlápnuto, jsou to přesně ta auta, o kterých všichni před patnácti lety snili, kdy jejich prototypem byl Scénik. Vyšší, prostorná auta, která působí bezpečně a elegantně.
Filip (neregistrovaný)
Protože jak jsou vyšší, tak jsou bezpečnější. A jak jsou dražší, tak jsou bezpečnější podruhý kvůli použitým materiálům. Obvykle.
Karel Zíka (neregistrovaný)
Nákupem v autobazaru bych řekla, že se ušetří, plná cena při koupi nového auta od dealera. No a tím, že nezaplatíme tolik, kolik stojí nové auto, je možné připlatit si u ojetého auta za nadstandardní nebo lepší výbavu a další technické vychytávky, na které by, a to si dejme ruku na srdce, člověk neměl, kdyby se vyždímal nákupem funglovky ;)
Fanda V. (neregistrovaný)
Líbí se mi na áčkách, že mají velmi pestrou nabídku všech vozů, neprodávaj jenom škodovky
  • Našli jste v článku chybu?