Japonská automobilka Toyota nechce zůstat jen u hybridních pohonů. Intenzivně pracuje na vývoji nové generace elektromobilů, které budou používat odlišný typ akumulátorů. V principu se jedná o akumulátor nikoli na tekuté, ale suché bázi. Ten má jednu zásadní výhodu. Je bezpečnější a při nehodě nehrozí únik nebezpečných látek do okolí.
Dalším bonusem nových „suchých“, nebo chcete-li pevných akumulátorů je schopnost výrazně rychlejšího nabíjení a vzhledem k hmotnosti velký nárůst kapacity, tedy potenciálního dojezdu. Pokud by se zákazník spokojil s dojezdem třeba jen okolo 150 km, což je zhruba dojezd současných akumulátorů, hmotnost nové generace baterií bude méně než poloviční.
Doporučujeme: Pokud nevznikne 40 obřích továren na akumulátory, elektromobily nebudou mít na co jezdit, tvrdí VW
Běžná baterie potřebuje k nabití několik hodin, nové generaci suchých akumulátorů postačí z 380V zásuvky zhruba hodina. Výhodou má být také lepší schopnost rekuperace při brzdění. Současné akumulátory jsou omezené maximálním tokem energie.
V současnosti je nová generace akumulátorů ve stádiu vývoje. Toyota sice má funkční prototyp, ale ten ještě není aplikovatelný v produkčním autě. Japonská automobilka plánuje na rok 2020 „klasický“ elektromobil s li-ion akumulátorem, elektrické auto s novou generací akumulátorů se má představit v roce 2022. Toyota ale není jediná, kdo na nových typech akumulátorů pracuje.