Toyota je podle průzkumu magazínu Newsweek opět nejekologičtější automobilkou světa a zároveň se umístila jako 16. nejekologičtější firma v žebříčku všech světových firem. Překonala například Apple, Starbucks nebo Nike. Přispěl k tomu hlavně vývoj hybridních a vodíkových pohonů.
Každoroční ekologický žebříček Green Rankings magazínu Newsweek hodnotí celosvětově největší veřejně obchodované společnosti na základě osmi různých metrik ekologických parametrů. Magazín Newsweek ve spolupráci s časopisem Corporate Knights a firmou HIP Investor hodnotí společnosti ve srovnání s konkurenty v daném odvětví za použití kritérií jako spotřeba energie, vody nebo objem produkovaného odpadu.
„Ochrana životního prostředí vždy byla pro Toyotu klíčová ve všem, co děláme, a to již od počátku naší existence,“ uvedl prezident a generální ředitel Toyota Motor Europe Dr. Johan Van Zyl.
„V roce 2015 jsme oznámili náš strategický plán Toyota Environmental Challenge 2050, který klade ještě vyšší důraz na klíčové oblasti snižování ekologických dopadů po celou dobu životního cyklu našich produktů. Toto ocenění magazínu Newsweek je důkazem toho, že strategie trvalé udržitelnosti prosazovaná Toyotou nese své ovoce,“ dodává Van Zyl.
Původní zprávu magazínu Newsweek najdete zde.