Tesle na dálnici praskl podvozek. Běžné opotřebení, odpověděla značka

05.10.2020
29 nových názorů
Autor: TFF-Forum.de
  • Švýcarskému majiteli Tesly Model S 90D prasklo při 200 km/h jízdě po dálnici přední zavěšení kol

  • Podle sdílených obrázků se zřejmě odporoučel čep. Řidiči se zablokovalo řízení, ale dokázal bezpečně zastavit

  • Auto mělo najeto 80 tisíc kilometrů a prošlou záruku. Tesla odmítla opravu proplatit

Tesla má problémy s kvalitou zpracování svých aut. Nejeden majitel si stěžuje i na sociálních sítích. To je také případ švýcarského řidiče, kterému se stala velmi nebezpečná závada při jeho cestě ze Stuttgartu do Zurichu. Při rychlosti 200 km/h mu zřejmě praskl čep na předním rameni zavěšení kol.

Muž si nejprve myslel, že hoří. Ozvala se totiž rána a za autem se začal valit dým. Mezitím se ještě vylila brzdová kapalina, která naštěstí nechytla. „V tu chvíli jsme myslel na svou rodinu. Nevěděl jsem, co se děje,“ popisuje majitel pod pseudonymem SwissTeslaDriver situaci. Autu se zablokovalo řízení, přesto byl schopen bezpečně zastavit.

Máte rádi kvalitu? Tesla Model 3 není pro vás, hodnotí český influencer
Přečtěte si také:

Máte rádi kvalitu? Tesla Model 3 není pro vás, hodnotí český influencer

Vůz se nakonec podařilo odtáhnout pomocí služby ADAC. Bizarní je, že dotčená Tesla Model S 90D měla nejeto jen 80 tisíc kilometrů. A dá se navíc předpokládat, že hlavně po kvalitních švýcarských silnicích. Celková cena za opravu se vyšplhala na 7 570 franků, tedy asi 190 tisíc korun.

Velmi zvláštní je i reakce Tesly. Auto sice mělo po záruce, která vypršela už loni v dubnu, i tak se ale zdá, že svůj komentář značka docela odbyla. Ta podle majitele vozu reagovala na problém slovy, že „jde o běžné opotřebení.“ Sumu za opravu odmítla uhradit.

Tesla se poprvé objevila v žebříčku kvality aut IQS. Skončila beznadějně poslední
Přečtěte si také:

Tesla se poprvé objevila v žebříčku kvality aut IQS. Skončila beznadějně poslední

Po zveřejnění případu se začali objevovat další uživatelé, kteří zaznamenali obdobné problémy. Například Němec Klaus Grambichler měl u své Tesly Model S 70D z roku 2015 zlomené přední rameno. Stalo se tak ale v nízké rychlosti a díky tomu byl ještě schopen dojet domů, i když kolo dřelo o oblouk. Další uživatelé zase navrhovali, že by měla být oprava provedena neoriginálními díly, které mají lepší kvalitu, než původní od Tesly.

Lucieooo (neregistrovaný)
Všímám si, že problémy s podvozkem má víc a víc lidí. Nevím čím to je a raději bych radila ho pravidelně kontrolovat a hlídat. Sama mám už nastříkaný celý spodek kvůli rzi. Jinak bych doporučila nejlépe test podvozku, který mám také hotový díky http://www.pneu-novak.cz/test-podvozku-praha-10.html a spokojenost. Vše bylo zkontrolováno a teď spokojeně jezdím na silnicích.
miro (neregistrovaný)
Nezoufejte, i Japonsko před sedmdesáti lety začalo s auty nevalné kvality a dnes? Čína už začíná také dělat slušná auta, byť většinou kopírovaná z Evropy. Možná i Američané se za padesát let naučí dělat dobrá auta. Možná čínská.
Radek (neregistrovaný)
Poněkud poddimenzovaný díl. To se nedá považovat za opotřebení. Opotřebením by se vytrhl čep z lůžka což je běžné při zanedbatelné údržbě. Tohle je úspora materiálu.
Jakub (neregistrovaný)
Nu, auto má dost velký nálet, má po záruce, což svědčí o tom že auto není nejnovější.. Běžná závada, spíše jen ignoroval stav vozu a zanedbal údržbu. Nechci tím teslu bránit, jsou auta mnohem novější a mladší s menšími nájezdy kterým odpadávají kusy karoserie (střecha) a podobně, pak taky nekvalitní antikorozní ochrana, spousta nových tesel má se rzí fakt problém...
Martin luda (neregistrovaný)
Tesla nemá vůbec šanci kvalitou konkurovat zavedeným automobilkám. A co se týká přístupu k jakékoli reklamaci tragédie. Tohle jim lidi žrát dlouho nebudou. Možná pár jejich fanatiků.
Martin luda (neregistrovaný)
Jj Musk a jeho nabubřelý ego, však on mu spadne hřebínek.
Veit (neregistrovaný)
Dobře mu tak. Kéž by se to stalo všem těm elektryckým sráčům
Zdeněk (neregistrovaný)
Tak hlavně brzdová kapalina jako ani nesmí hořet. Reportere. Nejsem zastáncem této značky,ani ne elektroaut,ale čep vylouplej jsem viděl už na ledascem.
MarekS (neregistrovaný)
Na vlastní oči jsem viděl rozpůlený motor Mercedesu po zlomení ojnice a vypochodování klikovky, jak část vlastního motoru auto přejelo a ten skončil pod zadní nápravou. Výrobní vada po 7.000 Km... Ale znáte to, Mercééédes.
Oskar (neregistrovaný)
To SuperPepa95: A kde jsi, ty trubko, četl, že vezl rodinu? V článku se píše, že sice jel 200 km/h, ale že vezl rodinu nikde nevidím, jen že na ni myslel. Což se asi o tobě říct nedá, myslím to myšlení obecně. Nejsem zastánce elektromobilů, naopak mám TDI, ale jaký je rozdíl mezi tím, že jede 200 km/h v elektromobilu nebo benzínu, popř. naftě a má závadu zavěšení? Předpokládám, že ta číslovka v tvém nicku je ročník narození a obráceně IQ. To taky hovoří za vše..... ty trdlo.
SuperPepa95 (neregistrovaný)
On veze rodinu, jede 200 a jeste ma elektromobil. To hovori za vse....
aaa (neregistrovaný)
Pochopil bych, kdyby s tém jezdil po něčem jako jsou české silnice. Ale na německých a švýcarských dálnicích bych to nečekal. Další z mnoha důkazů o tom, jaký jsou tesly šrot.
Pavel (neregistrovaný)
Myšleno zřejmě po středočeských silnicích... Protože třeba mezi severomoravskými a rakouskými silnicemi už tak velký rozdíl není, to je fakt.
  • Našli jste v článku chybu?