Automobilka Tesla představila nový software, který významným způsobem vylepšuje funkci automatické aktivace stěračů a řízení jejich rychlosti podle intenzity deště. Tesla na rozdíl od jiných výrobců nepoužívá senzory, které jsou zpravidla umístěné v oblasti vnitřního zpětného zrcátka, ale pro spuštění stěračů vyyužívá kamer autonomního řízení. Ovšem tento systém podle majitelů nefunguje úplně spolehlivě a stěžují si na něj.
K nejčastějším výtkám patří pomalé reakce na okolní podmínky. Podobným stížnostem má zabránit aktualizace současného softwaru, o které Musk mluvil už před několika týdny. Nově představené ovládání stěračů využívá neuronové sítě a jmenuje se „Deep Rain“. Zcela autonomní systém je nově vybaven možností manuální úpravy v případě, že by ani tentokrát majitelé nebyli zcela spokojeni. Novinka je dostupná pro všechny majitele automobilů Tesla a vyžaduje pouze update stávajícího systému. Hardware zůstává bezezměn.
Kromě stěračů řízených neurnovou sítí pracuje Tesla také na vylepšení stávajícího hardwaru. V budoucnu by se na vozech Tesla měly objevit elektromagnetické stěrače, nicméně jejich nasazení u budoucích modelů nebylo výrobcem oficiálně potvrzeno a jsou stále ve fázi vývoje. Elektromagnetické stěrače se budou umět zcela skrýt, pokud jich nebude potřeba, ale zároveň budou okamžitě k dispozici, jakmile to situace začne vyžadovat.
Elektromagnetické stěrače by měly využívat pouze jednoho stíracího ramínka, protože podle Muska a vývojářů Tesla jsou současné dvojité stěrače mechanicky příliš komplikované a zároveň nedokážou optimálně stírat netypicky zakřivená čelní skla. Navíc nejsou energeticky úsporné, což je u elektromobilů velmi důležité hledisko.
Elektromagnetický systém s unašečem ukrytým pod kapotou pod základnou okna by měl ovládat zcela svisle uchycené rameno s gumovou stěrkou, které by se po okně mělo pohybovat lineárně napříč, tedy ze strany na stranu. Největší výhodou takového systému je to, že stěrač pokryje celou plochu okna a spotřebuje méně energie.