Tesla má stěrače řízené neuronovou sítí. V budoucnu by měly být elektromagnetické

1 nový názor
Autor: Redakce
  • Stěrače automobilů Tesla řídí umělá inteligence

  • Nová technologie se jmenuje „Deep Rain“

  •  „Deep Rain“ namísto dešťových senzorů využívá kamer autonomního řízení

  • Vyvíjené elektromagnetické stěrače by měly mít jen jedno ze strany na stranu se pohybující rameno

Automobilka Tesla představila nový software, který významným způsobem vylepšuje funkci automatické aktivace stěračů a řízení jejich rychlosti podle intenzity deště. Tesla na rozdíl od jiných výrobců nepoužívá senzory, které jsou zpravidla umístěné v oblasti vnitřního zpětného zrcátka, ale pro spuštění stěračů vyyužívá kamer autonomního řízení. Ovšem tento systém podle majitelů nefunguje úplně spolehlivě a stěžují si na něj.

K nejčastějším výtkám patří pomalé reakce na okolní podmínky. Podobným stížnostem má zabránit aktualizace současného softwaru, o které Musk mluvil už před několika týdny. Nově představené ovládání stěračů využívá neuronové sítě a jmenuje se „Deep Rain“. Zcela autonomní systém je nově vybaven možností manuální úpravy v případě, že by ani tentokrát majitelé nebyli zcela spokojeni. Novinka je dostupná pro všechny majitele automobilů Tesla a vyžaduje pouze update stávajícího systému. Hardware zůstává bezezměn.

Pět aut, která (možná) inspirovala šokující Teslu Cybetruck
Přečtěte si také:

Pět aut, která (možná) inspirovala šokující Teslu Cybetruck

Kromě stěračů řízených neurnovou sítí pracuje Tesla také na vylepšení stávajícího hardwaru. V budoucnu by se na vozech Tesla měly objevit elektromagnetické stěrače, nicméně jejich nasazení u budoucích modelů nebylo výrobcem oficiálně potvrzeno a jsou stále ve fázi vývoje. Elektromagnetické stěrače se budou umět zcela skrýt, pokud jich nebude potřeba, ale zároveň budou okamžitě k dispozici, jakmile to situace začne vyžadovat.

Elektromagnetické stěrače by měly využívat pouze jednoho stíracího ramínka, protože podle Muska a vývojářů Tesla jsou současné dvojité stěrače mechanicky příliš komplikované a zároveň nedokážou optimálně stírat netypicky zakřivená čelní skla. Navíc nejsou energeticky úsporné, což je u elektromobilů velmi důležité hledisko.

I starší Tesly mají větší dojezd než nejnovější konkurence z Evropy. Vděčí za to konstrukci baterie
Přečtěte si také:

I starší Tesly mají větší dojezd než nejnovější konkurence z Evropy. Vděčí za to konstrukci baterie

Elektromagnetický systém s unašečem ukrytým pod kapotou pod základnou okna by měl ovládat zcela svisle uchycené rameno s gumovou stěrkou, které by se po okně mělo pohybovat lineárně napříč, tedy ze strany na stranu. Největší výhodou takového systému je to, že stěrač pokryje celou plochu okna a spotřebuje méně energie.

Michal (neregistrovaný)
"Tesla na rozdíl od jiných výrobců nepoužívá senzory ale používá kamery..." Měli by se k tomu senzoru vrátit. Doporučuji koupit to od Toyoty, v LC100 IIgen. to funguje výtečně. V Tesle X je to pro zlost, je to spíš nebezpečný, než výhodný....
  • Našli jste v článku chybu?