Odpověď na názor

Odpovídáte na názor k článku Studie: Používání hands-free je stejně nebezpečné jako držení mobilu v ruce. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Nově přidané názory se na webu objeví až po schválení redakcí.

  • Tento text je již více než dva měsíce starý. Chcete-li na něj reagovat v diskusi, pravděpodobně vám již nikdo neodpoví.
Honza (neregistrovaný)
Jeden by myslel, že poukaz na rozdíl mezi automatem a manuálem bude na zavazení telefonu při řazení, tak ono je to o dvou rukách na volantu. Fakt žasnu, jaká je motivace různých pisálků k nabádání k takové hovadině, která žádným právním předpisem není nařízena. Osobně mám automat, nedám na něj dopustit, ale i když sedím v manuálu, nemám problém s řazením a telefonováním současně. Hlavně, to odvedení pozornosti udělá i kendající spolujezdec. A to je kolikrát horší, s telefonem člověk může seknout s odvoláním, že hovořit nemůže, protože řídí, zatímco ten spolujezdec tam otravuje pořád. Osobně mám auto jako s nadsázkou řečeno pojízdnou kancelář, mnohé hovory (zejména dlouhé a nevyžadující použití diáře ani jiného listování a zapisování) směřuji právě na dobu, kdy řídím. Nesmysl jménem handsfree jsem měl jen v jednom autě po předchozí majitelce, nikdy více. Nejen, že hovor slyší celé auto a mě slyšet nebylo (možná by bylo, kdybych byl skrček a měl ještě bradu na volantu...), ale jak ten Parrot zlobil, to byl děs. Bezpečnosti ani pohodlí to nepomáhalo, akorát to otravovalo, druhá strana slyšela sebe v odezvě. A hlavně, jak ten krám v noci oslňoval, fuj. Asi mám deformaci i ze sportovních letadel, kde člověk "současně" sleduje okolní vzdušný prostor, terén, naviguje a ještě komunikuje s věží, ale i bez toho bych neměl problém současně hovořit a při tom vidět, jestli do cesty vbíhá chodec nebo ne. Naopak kolikrát telefonní hovor považuji za rozptýlení při monotónní jízdě jako prevenci před únavou. A ať mě kdo kamenuje, jak chce.