Jednou z často uváděných výhod technologie bateriových elektromobilů je jejich konstrukční jednoduchost. Bateriový elektromobil má obecně menší počet dílů, a právě proto by měl být jeho servis levnější. Zdá se ale, že minimálně v prvním roce používání elektrického vozu to není tak docela pravda.
Ukazuje to studie společnosti We Predict, na kterou upozorňují Automotive News. Podle této analýzy jsou průměrné náklady na servis jednoho elektromobilu 2,3krát vyšší než tomu je v případě spalovacího motoru. Po prvním roce eviduje We Predict snížení tohoto rozdílu. I tak ale zůstává v průměru servis jednoho elektromobilu 1,6krát dražší než je průměr spalovacích motorů.
Důvodů udává studie několik. Jedním z nich je fakt, že stále jde o novou technologii, se kterou nemají servisy tolik zkušeností. Dokazuje to mimo jiné i délka diagnostiky závad. Ta u elektromobilů trvá dvakrát déle než u vozů se spalovacím motorem. Samotná oprava závad bateriových vozů pak v průměru zabere o padesát procent více času a sazba za hodinu práce je u elektromobilů podle zmíněné studie o třicet procent vyšší.
Zajímavé jsou také nejčastější závady. Podle studie jde především o problémy s nabíjením nebo kabeláží. Často se ale také vyskytují závady na podvozku, což je přisuzováno přítomnosti velmi těžkých akumulátorů, respektive celkově vysoké hmotnosti elektromobilů jako takových.
Zmíněné skutečnosti jsou problémem spíše pro automobilky, protože musí elektromobily opravovat v záruce. Jak ale připomíná Forbes opět s odkazem na studii We Predict, v průběhu let se výskyt závad u elektromobilů postupně snižuje. Po prvním roce užívání klesl výskyt závad na 1000 elektromobilů o 33 % a po druhém roce o dalších 14 %. Spolu s tím je evidován také pokles nákladů na opravu. Kompletní analýzu nákladů na servis po prvních třech letech užívání elektromobilů ale společnost We Predict teprve připravuje.
Mezi elektromobily se ukázal jako servisně nejméně problematický Ford Mustang Mach-E, což je ale v podstatě zbrusu nový automobil. V jeho případě vychází průměrný servis na jeden vůz po třech měsících používání na 93 dolarů. Na druhém místě následuje s výsledkem 366 dolarů Audi e-tron.
Analýza americké společnosti We Predict vychází ze servisních údajů devatenácti milionů automobilů modelových let 2016 až 2021.