Stala se věc zcela nevídaná. Čeští odborníci nezvolili autem roku novou Škodu, přednost dali Mercedesu za miliony

04.02.2025
přidejte názor
Autor: Lukáš Dittrich

Bylo to skoro pravidlo. Jakmile se v nominaci tuzemské ankety Auto roku objevila nějaká Škoda, získala titul nejlepšího vozu pro daný rok. Platilo to třeba o Superbu minulé generace, stejně jako o Kodiaqu minulé generace. Jenže v ročníku 2025 neuspěl ani Superb, ani Kodiaq. 

Zatímco v mezinárodních anketách hledající nejlepší auto roku se Škodě nikdy moc nedařilo, v české anketě Auto roku naopak sklízela jeden titul za druhým. Když se v nominaci objevilo nějaké auto od mladoboleslavské automobilky, bylo prakticky jisté, že anketu vyhraje.

V letech 2015 až 2018 nevyhrálo nic jiného než Škoda. Titul si postupně odnesla Fabia, Superb, Kodiaq i Karoq. Když tedy do letošního ročníku byl nominován Superb i Kodiaq nové generace, byli to nepochybně favorité. 

Zdroj: Youtube.com

Superb bez finále, Kodiaq bez titulu

Ačkoliv z pozice Škody byla chyba nominovat obě auta, protože se snadno mohlo stát, že do finále nepostoupí ani jedno. Porotci obvykle nepošlou do pětičlenného finále dvě auta jedné značky a když část nominuje Superb a část Kodiaq, nemusel postoupit ani jeden. Nakonec tedy těsně postoupil Kodiaq. 

Test Škoda Kodiaq 2.0 TDI 4×4: Má jediné velké minus
Přečtěte si také:

Test Škoda Kodiaq 2.0 TDI 4×4: Má jediné velké minus

Jenže ten se autem roku 2025 překvapivě nestal. Sice mu chyběl kousek, nicméně odborná porota tentokrát upřednostnila poměrně drahý, ale velmi zajímavý Mercedes-Benz třídy G nové generace. Pro Mercedes je to druhé vítězství v řadě, když loni zvítězila třída E. 

Nové „géčko“ zabodovalo kromě terénních schopností také šířkou nabídky, kdy na jedné stráně máte osmiválcové AMG s neuvěřitelným aktivním hydraulickým podvozkem, zatímco na straně druhé je elektrická verze, která všechny uchvátila koncepcí se čtyřmi nezávislými elektromotory, což umožňuje neuvěřitelná kouzla v čele s otáčením se na místě. 

Mercedes třídy G celkově získal 107 bodů, Kodiaq nakonec skončil druhý s přídělem 105, následovalo Audi A5 s odstupem pouhého jednoho bodu. Čtvrté skončilo BMW X3 (92 bodů) a poslední z finalistů skončil jediný čistokrevný elektromobil, a sice Kia EV3. I ta měla 92 bodů. 

Zdroj: Auto roku 2025

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?