Škoda hledá místo pro novou továrnu. Karoq by se mohl spolu s Atecou vyrábět v Srbsku

5 nových názorů
Autor: Redakce
  • Škoda Auto sice vyrábí rekordní množství aut, ale zvládla by ještě víc

  • Kapacity současných továren nejsou dostačující

  • Škodovka se také musí připravit na výrobu řady elektromobilů

  • Nejpravděpodobněji bude nová továrna stát v Srbsku, kde by se měl vyrábět Karoq spolu se Seatem Ateca

Škoda řeší problém s nedostatečnou kapacitou svých továren. Poptávka po segmentu SUV totiž stále roste, a navíc se naše domácí automobilka musí začít připravovat na výrobu elektromobilů. Problém ale je v tom, že svá auta v současnosti nestíhá vyrábět a navíc chce také expandovat na nové trhy, což se stávající výrobní kapacitou není možné. Proto hledá místo pro novou továrnu.

Podle britského Autocaru jsou ve hře čtyři lokality ve východní Evropě. Automotive News Europe pak upřesňuje, že hlavním favoritem je Srbsko a srbská média píší o tom, že by se v takové továrně měly vyrábět modely Škoda Karoq a Seat Ateca. Ty se aktuálně vyrábí v Kvasinách a jejich přesun by uvolnil kapacitu pro výrobu Volkswagenu Passat, který se v Kvasinách začne vyrábět od roku 2023.

Srbský web Novosti uvádí, že právě v roce 2023 se má v chystané nové továrně začít naplno vyrábět, podle Automotive News Europe se tak má stát „po roce 2022“. Srbsko je nejpravděpodobnější variantou pro novou výrobu nejen kvůli tomu, že už tam jedna továrna je a funguje (působí zde Fiat), ale také proto, že tato země nabízí levnou pracovní sílu v dostatečném množství. Bernhard Maier, šéf Škody, pak na autosalonu v Ženevě novinářům řekl, že pro Škodu je výběr nové lokality pro novou továrnu hodně náročný. Musí si nejprve nechat zpracovat řadu analýz a zjistit, kde bude výroba pro celý koncern nejen nejekonomičtější, ale kde bude zároveň zaručena odpovídající kvalita. Rozhodnuto by mělo být nejpozději do léta letošního roku.

 

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4x4 DSG: Lídr třídy
Přečtěte si také:

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4x4 DSG: Lídr třídy

Pro představu, Škoda jen za rok 2018 prodala 150 000 kusů modelu Karoq. A to šlo o jeho první celý rok na trhu. Jak píše Autocar, Maier přiznal, že číslo mohlo být klidně o 100 000 kusů vyšší, kdyby automobilku neomezovaly nedostatečné výrobní kapacity. V loňském roce se tak i kvůli těmto problémům zastavila celková výroba mladoboleslavské značky na 1,2 milionech kusů, ale podle Maiera by v případě rozšíření výrobních kapacit mohla Škoda dosáhnout i dvou milionů vyrobených vozů.

Škoda v současné době svá auta vyrábí jak v Česku, tak na Slovensku, na Ukrajině, v Rusku, v Kazachstánu nebo v Indii.

Palo (neregistrovaný)
Jak píše Boris,u nás končí fabrika Dakon,kolem velké pozemky,plno kvalifikovaných lidí,hned vedle železnice,jenže to škodu ani nenapadne,při tom lukrativní místo,něco takového by naše město přesně potřebovalo
otakar (neregistrovaný)
Ve Vrchlabi zejí dvě třetiny fabriky prázdnotou Pozemky jsou okolo také jen je problém s dopravou Lidí by se nšlo hodně co by se rádi vrátili do Vrchlabské Śkodovky
Alex (neregistrovaný)
Kolem Bruntálu.,opavy,kolem Ostravy toho prostoru je ale i kdyby chtěli tady tak nemůžou, cesi jsou už drazí údajně, to vám už klidně řekne člověk od škodovky není to nic tajného
Boris (neregistrovaný)
Nechť postaví továrnu v Moravskoslezském kraji a budou míti narváno zaměstnanci, kteří budou chtít, slušné peníze za svoji práci!! Dnes tady dřou za 13500,- čistého a přesto odvádí kvalitní práci! Škodovko nechej vydělávat čechy, kteří rádi budou pracovat, za slušnou mzdu.
Mirek (neregistrovaný)
Jenže to je problém, Škoda potřebuje dodavatelské továrny a ty řádně oškubat. Být dodavatelskou firmou pro Škodu není zrovna med. A přece si nebudou rušit hodně firem, které vyrábí za zaplať Pánbůh, aby tito lidé utekli do Škodovky za slušnými penězi z těchto firem.
  • Našli jste v článku chybu?