Renault Trucks vystaví legendární Berliet T100

přidejte názor
Autor: Redakce

Renault Trucks otevře své brány veřejnosti a u příležitosti Dnů evropského dědictví 2019 vystaví největší nákladní vozidlo světa: Berliet T100. Berliet T100, přezdívaný Pouštní obr, se poprvé vrací do svého rodiště, aby se představil automobilovým příznivcům. V sobotu 21. září v původním sídle značky Berliet, dnes domově značky Renault Trucks v Saint-Priest poblíž Lyonu, budou moci návštěvníci obdivovat toto legendární vozidlo vyrobené roku 1957 v pouhých čtyřech exemplářích.

T100 je obrovské 50 tunové vozidlo vysoké 5 metrů. T100 č. 2 v roce 1958 opustil montážní linku závodu Berliet v Lyon-Monplaisir aby se vydal do jižního Alžírska, kde působil ve službách ropných společností. Jeho schopnost neúnavně zdolávat písečné duny hrála hlavní roli v letech 1961-62 při hašení obrovského požáru ropného vrtu Gassi-Touilu, kde zásoboval hasičské sbory tisícem tun barytu. Od roku 1981 je tento symbol francouzského průmyslového dědictví ve vlastnictví Nadace Berliet, která se věnuje renovaci a správě sbírky historických vozidel této značky.

Přeprava Pouštního obra je opravdu výjimečnou událostí, protože vozidlo od roku 1981 opustilo brány Nadace Berliet pouze dvakrát. Příznivci mohou sledovat přepravu. Berliet T100 od bran nadace Berliet v Ain do Saint-Priest přepraví na podvalu Renault Trucks C520 společnost Transports Lavoye, která byla od svého vzniku v roce 1944 věrným zákazníkem značky Berliet a nyní jejího nástupce Renault Trucks.

Berliet T100 č.2 - technická specifikace

Hmotnost prázdného vozidla: 50 t

Užitečné zatížení: 50 t

Celková hmotnost vozidla 100 t

Rozměry: délka 15 m, šířka 5 m, výška 4,45 m, výška pneumatik 2,2 m

Vznětový motor Cummins V12 o výkonu 700 k

Čtyřstupňová hydraulická převodovka Clark

Kotoučové brzdy Messier, 4 kotouče na kolo, provedení brzd ve své době používané pouze v leteckém průmyslu nebo u závodních aut na všech šesti kolech

Paul Berliet, Berliet T100, 1981
  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?