Mitsubishi Motors v Evropě prodává minimum modelů, jinde ve světě to je ale úplně jiná káva. Zejména v Asii. Na tomto kontinentu automobilka přestavuje další novinku v podobě modelu Xpander Cross, který je kombinací MPV a SUV. Mitsubishi v minulosti mělo podobně koncipovaný model Delica Space Gear. Pro svoje mimořádné terénní vlastnosti a žebřinový rám se dodnes hojně využívá například na Kavkaze jako taxi.
Novinka Xpander Cross má však do jakéhokoliv offroadu velmi daleko, třebaže světlá výška doshauje 225 mm a oproti základnímu Mitsubishi Xpander je vyšší o 20 mm. Mitsubishi pohon všech kol pro Xpander, ani pro verzi Cross nenabízí Jde tedy o předokolku.
Výchozí model je navzdory krátké době na trhu mimořádně oblíbený. Za fiskální rok 2018 se ho prodalo na 104 tisíc kusů, což z něj činí čtvrtý nejprodávanější model značky. Důvodů je hned několik. Interiér nabízí tři plnohodnotné řady podobně jako Delica a všech pět zadních sedadel jde sklápět a posouvat. Dokonce i v sedmimístné konfiguraci nabízí zavazadelník, do kterého s přehledem dáte třeba dvoje golfky. Uvnitř se nachází také velké množství odkládacích prostor.
Oproti klasickému Xpanderu ho odlišují o 50 mm širší blatníky, terénně působící ochranné plasty karoserie, již zmiňovaný zvýšený podvozek, stříbrné střešní ližiny a 17palcová kola z lehké slitiny.
Pohonnou jednotkou je atmosférický čtyřválec 1,5 l s výkonem 76 kW a točivým momentem 141 Nm. Spolupracuje s pětistupňovou manuální převodovkou a volitelně se čtyřstupňovým automatem. Nový kříženec MPV a SUV se bude vyrábět v Indonésii a do Evropy se téměř s naprostou jistotou nedostane.
O spojení předností MPV a SUV se s různou úspěšnosti pokoušely také americké a dokonce i evropské automobilky. Vzpomeňme na Renault Scénic RX, který výrazně předběhl dobu, nebo luxusní Mercedes-Benz třídy R. Podobná filozofie stojí rovněž za crossovery Peugeot 3008 a 5008.