Nový nástroj pro tracking a analytiku v VCHD Cargo

přidejte názor
Autor: Redakce

Česká přepravní společnost VCHD Cargo spustila do provozu nový IT nástroj Smart Trace Control. Na míru vyvinutá aplikace upozorňuje dispečery na vznikající zpoždění vozidel a zvyšuje transparentnost průběhu přepravy pro zákazníky. Umožňuje i zpětné vyhodnocování všech realizovaných pravidelných přeprav. Investice do informačních technologií včetně tohoto nového nástroje činily jen v letošním roce více než 2 miliony korun.

VCHD Cargo (dříve Východočeská dopravní) má denně na silnicích po celé Evropě na 150 nákladních vozidel především na pravidelných dálkových linkách. Plánování optimální trasy, tracking po celou dobu přepravy a schopnost predikovat kvalitu doručení jsou jednou z priorit společnosti.

Nástroj Smart Trace Control vyvinula společně s IT specialisty ze společnosti Unis Computers. Aplikace propojující data z objednávek od zákazníků s GPS ve vozidle umožňuje proaktivně řešit nestandardní situace v přepravách ještě dřív, než se jejich případné důsledky promítnou u zákazníků. Zároveň se jedná o jedinečný systém řízení kvality přepravních služeb. Dnes mají dispečeři VCHD Cargo díky Smart Trace Control na monitoru rozhraní, na němž je zaznamenaná každá pravidelná přepravní linka a její statut. Informace se cyklicky aktualizují.

Syntetické informace z přepravního a trackovacího systému, v nichž je konfrontován plánovaný čas dojezdu na určené místo s aktuální geopozicí konkrétního vozidla, usnadňuje dispečerům komunikaci s řidičem i zákazníkem. Umožňuje jim v předstihu reagovat na případné zpoždění. Například při vážných dopravních problémech, kdy dispečer vyhodnotí situaci jako neumožňující dojet na dané místo včas, provede do aplikace zápis a informuje zákazníka. Ten má možnost zareagovat prodloužením provozní doby pro převzetí zásilek, informováním svých koncových zákazníků případně náhradním řešením ve výrobě.

Smart Trace Control je také nástrojem pro měření kvality doručování. Dokáže reportovat úspěšnost služby v rámci jednotlivých zákazníků a vyhodnotit kvalitu doručování.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?