-
Maximální praktičnost, nízké provozní náklady a vysoký výkon
-
Nové PHEV bude vykazovat nejnižší emise ze všech provedení Sorenta – a současně bude nejvýkonnější
-
Přeplňovaný hybridní pohon kombinuje bateriový modul o kapacitě 13,8 kWh, elektromotor o výkonu 66,9 kW, motor 1,6 litru T-GDI a šestistupňovou automatickou převodovku
-
Pokrokové uspořádání hnacího ústrojí s dostatkem místa až pro sedm cestujících
-
Široká nabídka technologií na podporu konektivity, podporu řízení a zvýšení pohodlí
-
Zahájení evropských prodejů počátkem roku 2021 vč. sedmileté záruky (s omezením na 150 tis. km)
Společnost Kia Motors dnes poprvé odhalila Sorento Plug-in Hybrid, které v rámci vlajkového globálního SUV značky Kia představuje variantu s ultra nízkými emisemi. Nové provedení spojuje prvotřídní praktičnost s nízkými provozními náklady a vysokým výkonem, čímž opět zvyšuje atraktivitu tohoto SUV střední třídy.
Nové Sorento Plug-in Hybrid je druhým elektrifikovaným provedením v nové modelové řadě Sorento, a řadí se tak po bok nízkoemisní verze Sorento Hybrid. Nová varianta spojuje výkonný přeplňovaný zážehový motor s vysokokapacitním bateriovým modulem a výkonným elektromotorem, čímž umožňuje absolvovat kratší jízdy pouze na elektřinu zcela bez emisí.
Varianta Plug-in Hybrid zároveň klade důraz na prostornost a všestrannost prostřednictvím pokrokové platformy pro Sorento čtvrté generace, od počátku navrhované pro zástavbu elektrifikovaných hnacích jednotek. Díky nové platformě a velké karoserii si Plug-in Hybrid zachovává velkorysý prostor v kabině i zavazadelníku, stejně tak jako pěti- a sedmimístné uspořádání, které je k dispozici i pro ostatní verze této modelové řady.
Komentuje Pablo Martinez Masip, ředitel produktového plánování a tvorby cen ze společnosti Kia Motors Europe: „Sorento Plug-in Hybrid završuje nabídku provedení nového Sorenta čtvrté generace a je jedním ze dvou elektrifikovaných verzí pro evropské zákazníky. Využívá přeplňovaný hybridní pohon k posílení výkonu při současném snížení ekologických dopadů i provozních nákladů. Obliba plug-in hybridů v Evropě stále roste, přičemž nové Sorento se stane jedním z nejprostornějších, nejpraktičtějších a nejvšestrannějších elektrifikovaných modelů na trhu.“
Elektrifikované modely – včetně mild-hybridů, paralelních hybridů, bateriových elektromobilů a plug-in hybridů – v první polovině roku 2020 tvořily přibližně čtvrtinu evropských prodejů značky Kia*, přičemž tento podíl meziročně roste.
Nové Sorento Plug-in Hybrid se na vybraných evropských trzích včetně České republiky začne prodávat počátkem roku 2021 včetně jedinečné sedmileté záruky Kia (s omezením na 150 tis. km) již ve standardu.
Vysoký výkon, nízké emise
Sorento Plug-in Hybrid není pouze nejekologičtějším provedením Sorenta v Evropě, ale také nejvýkonnějším. Srdcem přeplňovaného hybridního ústrojí je spalovací motor 1,6 litru T-GDI (zkr. Turbocharged Gasoline Direct Injection), který sám o sobě dosahuje nejvyššího výkonu 180 koní a točivého momentu 265 Nm. Spalovacímu motoru sekunduje vysokokapacitní lithium-iont polymerový akumulátor (13,8 kWh) a výkonný elektromotor o výkonu 66,9 kW a točivém momentu 304 Nm.
S uvedenými komponentami pak Sorento Plug-in Hybrid disponuje systémovým výkonem 265 koní a točivým momentem 350 Nm.
Sorento Plug-in Hybrid v čistě elektrickém režimu nabídne takový dojezd, který řidičům umožní absolvovat většinu krátkých jízd zcela bez emisí. Parametry dojezdu na elektřinu a emisí CO2 jsou předmětem homologace a budou potvrzeny automobilkou Kia později před uvedením vozu na trh.
Hnací moment se posílá na všechna čtyři kola prostřednictvím šestistupňové automatické převodovky. Použitá převodovka umožňuje souběžný přenos výkonu spalovacího motoru a elektromotoru při minimálních energetických ztrátách. Výsledkem uvedeného řešení je okamžitá odezva při zrychlování za všech otáček s přímo dostupnou posilou od baterie za vysokých rychlostí.
Díky řadě inovací v rámci celého hnacího ústrojí můžeme Sorento Plug-in Hybrid označit za nejvyspělejší a nejhospodárnější plug-in hybrid ze všech dosavadních modelů značky Kia. Kia v novém modelu poprvé v rámci své nabídky PHEV nasadila systém nezávislého kapalinového chlazení bateriového modulu, zajišťující optimální tepelný management a efektivní provoz vysokonapěťového bateriového modulu. Předností rotoru elektromotoru o výkonu 66,9 kW je nový dvoufázový proces montáže elektroplechu k potlačení hlučnosti i vibrací.
Spalovací motor se chlubí posledními inovacemi jednotek řady ‚Smartstream‘, včetně technologie plynule proměnné periody ventilů (CVVD), která reguluje dobu otevírání a zavírání sacích ventilů v souladu s jízdními podmínkami. Motor tak dokáže pracovat v různém pracovní taktu ve prospěch hladké optimalizace výkonu a spotřeby paliva.
Design a karoserie
Klíčovou roli v zástavbě nového hnacího ústrojí sehrála nová platforma Kia pro SUV střední třídy, navržená pro Sorento čtvrté generace a tvořící základ nového plug-in hybridního provedení. Díky její pokrokové konstrukci a uspořádání zůstal zachován maximální prostor pro cestující i zavazadla, neboť bateriový modul je umístěn pod podlahou kabiny.
Sorento Plug-in Hybrid tak nabídne velkorysý prostor pro pět či sedm cestujících, stejně jako hybridní varianta nebo naftové provedení. Jelikož větší bateriový modul zásadněji nezasahuje do prostoru pro zavazadla, model nabízí i jeden z největších zavazadelníků v dané třídě – se dvěma řadami nesklopených sedadel až 809 litrů (v případě sedmimístné verze), resp. 898 litrů (5 míst). Při plně rozložených sedadlech sedmimístné verze zbývá pro zavazadla 175 litrů (v případě sesterského hybridu 179 litrů).
Sorento Plug-in Hybrid si co do vzhledu zachovává stejný moderní design exteriéru jako ostatní varianty modelové řady; odlišujícími prvky je pouze označení ‚eco plug-in‘ a nabíjecí port v zadní části vozidla.
Téměř nic se nezměnilo ani v kabině, kde však najdeme přepracovaný plně digitální přístrojový štít o velikosti 12,3" s novou grafikou a kruhovými ukazateli pro přehledné zobrazování stavu hnacího ústrojí. Řidič tak může sledovat stav nabití baterie a toky elektrické energie i hnacího momentu od benzínového motoru v rámci celého systému. Novými funkcemi též disponuje 10,25" dotykový displej infotainmentu pro snazší hledání nabíjecích míst na cestách.
Stejně široká nabídka technologií
Sorento Plug-in Hybrid nabízí stejně vysokou úroveň technologických inovací jako ostatní provedení Sorenta. Dotykový systém infotainmentu umožňuje bezproblémové propojení s chytrými telefony prostřednictvím technologií Apple CarPlay™ a Android Auto™. K dispozici je i výkonný systém prostorového ozvučení BOSE® s 12 reproduktory, zprostředkující všem cestujícím pohlcující zážitky při poslechu hudby, stejně tak jako systém náladového osvětlení s možností volit až ze 64 barev.
Dále se nabízí pokrokový systém palubní telematiky UVO Connect automobilky Kia, propojující řidiče s okolním světem pomocí neocenitelných informací poskytovaných přes dotykový displej vozidla a chytrý telefon. Služby ‚Kia Live‘ zahrnují aktuální dopravní informace, předpovědi počasí, body zájmu a podrobnosti o volných parkovacích místech na ulicích i mimo ně (včetně cen, polohy a dostupnosti parkování) – stejně tak jako informace o nabíjecích místech v okolí. UVO Connect dále umožňuje odesílat do vozidla pokyny na cestu ještě před vyjetím nebo si kdykoli zkontrolovat polohu vozidla.
Sorento Plug-in Hybrid nabízí hned několik vyspělých systémů Kia na podporu řízení (ADAS), které pomáhají omezit řadu všudypřítomných rizik a zároveň snižují únavu při řízení. Nabízené technologie zahrnují systém autonomního nouzového brzdění (FCA) s rozpoznáváním chodců, cyklistů a vozidel, stejně tak jako systém FCA pro křižovatky, detekující vozidla na křižovatkách při odbočování; systém sledování slepého úhlu výhledu (BVM); 360° monitorovací systém (SVM) a systém sledování slepého úhlu s asistentem pro zamezení kolizím (BCA); inteligentní asistent pro sledování rychlostních omezení (ISLA); pokročilý adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go (SCC) a pokročilý adaptivní tempomat propojený s navigací (NSCC); systém následování v jízdním pruhu (LFA); systém sledování únavy řidiče (DAW); a asistent pro jízdu po dálnici (HDA). Model je dále vybaven systémem zobrazování situace za vozidlem (RVM) s asistentem pro zabránění kolizím při parkování (PCA) a systémem pro monitorování provozu za vozidlem s asistentem pro zamezení kolizím (RCCA). Asistent pro bezpečné vystupování z vozidla (SAE) pro nové Sorento zamezuje otevření zadních dveří v případě, že zaznamená nebezpečí blížící se zezadu (např. cyklistu nebo jiné vozidlo).
Nové Sorento též používá multikolizní brzdu, objevující se v rámci značky Kia vůbec poprvé a napomáhající zmírňovat škody v případě vícenásobných kolizí. Po aktivaci airbagů v důsledku prvotní kolize se zde automaticky aktivují brzdy vozidla, aby byli cestující lépe chráněni před sekundárním čelním nebo bočním nárazem.
V prodeji od roku 2021
Nové Sorento Plug-in Hybrid pro evropské i další trhy se bude vyrábět v korejském výrobním závodu Kia ve Hwasungu. Zahájení prodeje na vybraných trzích v Evropě je naplánováno na počátek roku 2021. Na všechny modely prodávané v Evropě se bude standardně vztahovat jedinečná sedmiletá záruka Kia (s omezením na 150 tisíc km), pokrývající i bateriový modul a elektromotor.