Automobilka Kia představuje své nejmodernější SUV Kia Sorento. Výkonná a všestranná vlajková loď čtvrté generace byla navržena a zkonstruována tak, aby se úspěšně poprala se všemi nástrahami života.
Sorento posouvá měřítka prostornosti, hospodárnosti a kvality v kategorii středně velkých SUV; je situováno v samotném centru modernizované globální nabídky SUV značky Kia, která dále zahrnuje modely Seltos, Stonic, Telluride a Sportage.
Komentuje Emilio Herrera, COO společnosti Kia Motors Europe: „Vývoj modelu Sorento za posledních 18 let odráží vývoj značky Kia jako takové. Zatímco původní vůz uvedený v roce 2002 byl spíše užitkovým terénním automobilem, dnes představované Sorento čtvrté generace se proměnilo v mnohem atraktivnější produkt. Pro značku Kia je to další důležitý milník, zejména nyní, kdy se naše vlajkové SUV prezentuje s vůbec prvním elektrifikovaným pohonem.“
Sorento s přepracovaným designem exteriéru – ostřejšími křivkami, technicistními detaily a protaženými proporcemi – nyní působí sebejistěji a vyzráleji. Atraktivně zpracovaná kabina dále uvádí luxusní materiály, nejmodernější technologie palubního infotainmentu a nový podmanivý design.
Nové Sorento je prvním vozem značky postaveným na nové generaci podvozkové platformy Kia pro středně velká SUV. Díky novému podvozku v kombinaci s větší karoserií ve prospěch velkého zavazadlového prostoru se Sorento stává jedním z nejvšestrannějších a nejprostornějších sedmimístných SUV na trhu.
Pokrokové řešení interiéru Sorenta pak znamená, že kromě výše uvedeného vůz dokáže nabídnout i nové elektrifikované pohony ‚Smartstream‘ – hybridní ústrojí se tak vůbec poprvé objevuje i v této modelové řadě. Nové Sorento díky tomu přichází s nižší spotřebou paliva, nižšími emisemi a vyšším výkonem než předchůdci.
Bude se jednat o technicky nejvyspělejší vůz v historii značky, a to díky pokrokovým technologiím konektivity, systémům na podporu řízení a funkcím palubního infotainmentu. Intuitivní dvojice digitálních displejů zprostředkuje propracovanou grafiku, nové funkce palubní telematiky a konektivitu chytrých telefonů.
Stálice globální modelové řady Kia, uvedená na světové trhy již v roce 2002, se může pochlubit více než třemi miliony prodaných vozů. Za uvedené období se v samotné Evropě prodalo na 300 tisíc těchto vozů.
Design exteriéru: Sebejistější, vyzrálejší a atraktivnější
Nové stylové a moderní Sorento je vlajkovou lodí modernizované globální nabídky vozů SUV značky, která zahrnuje i modely Stonic, Seltos a Sportage, stejně tak jako Telluride dostupný v Severní Americe a na některých dalších trzích. Nový model je výsledkem spolupráce návrhářských týmů a designérských studií celosvětové sítě Kia.
Návrháři Kia se inspirovali konceptem ‚kultivované smělosti‘ a usilovali o zachování robustního a odolného vzezření dřívějších generací modelu Sorento, kterému propůjčili o něco více rafinovanosti, elegance, a dokonce i sportovního charakteru. Karoserie zaujme ostřejšími křivkami a prolisy – a výrazně plastickými tvary než poněkud zakulacenější předchůdce. Výsledná podoba s modernějšími geometrickými prvky a delší siluetou, markantně se snižující k zádi vozidla, působí z pohledu designu sebejistěji, vyzráleji a poutavěji než kdy dříve.
Vývojem prošla čelní partie Sorenta s novou interpretací charakteristické tygří masky Kia, která je nyní širší a po obou stranách nenásilně obepíná integrované světlomety. I samotné světlomety používají nová LED světla denního svícení ve stylu ‚linií tygřích očí‘, čímž poutají pozornost ke ztvárnění s důrazem na působivé pojetí křivek kolem oka tygra. Ostřejší a rozhodnější vzezření pak doplňuje široký obdélníkový otvor sání vzduchu ve spodní části přídě, po stranách zakončený vzduchovými clonami ve tvaru křidélek, které směrují vzduch kolem karoserie. Ostrá hrana spoileru nárazníku navazuje na ochranný kryt, jenž ještě zdůrazňuje robustní vzhled vozu. Nový model je široký 1900 mm, tedy o 10 mm více než Sorento třetí generace.
Boční proporce Sorenta prodělaly jemné změny, aby se vůz opticky jevil jako delší. Nový model je o 10 mm delší než předchůdce (nyní 4810 mm), avšak vyznačuje se kratším předním i zadním převisem karoserie. K prodloužení došlo v prostoru mezi nápravami (důsledek nové podvozkové platformy Sorenta) – rozvor se natáhl o plných 35 mm na 2815 mm. Výsledkem je jemná úprava vizuálního charakteru vozu, který se zdá od pohledu delší a ‚rychlejší‘, přestože narostl o 10 mm do výšky. Dále se o něco prodloužila kapota posunutím předního A-sloupku o 30 mm směrem vzad. Koncová hrana kapoty obepíná přední blatníky a přechází v jedinou výraznou charakteristickou křivku, která ubíhá podél boků Sorenta a končí až u zadních světel.
Vůz okamžitě rozpoznatelný coby Sorento si zachoval charakteristický široký zadní D-sloupek, solidní karoserii a lemování kolem podběhů kol, tedy prvky, které definovaly všechny tři dosavadní generace tohoto modelu. U nového provedení se však uplatnily i některé další designové prvky z novějších modelů značky Kia, včetně nového dynamického tvaru na C-sloupku a plasticky tvarovaných povrchů karoserie s ostrými prolisy.
U modelu Telluride se pak Sorento inspirovalo novými vertikálními zadními světly, která obepínají boky karoserie. Ostřejší křivky karoserie také odrážejí přímý a technicistní vzhled přídě vozu, jenž díky horizontálním křivkám působí jako opticky širší a působivější. Dekor sportovně pojaté spodní partie zadního nárazníku imituje vzhled dvojice koncovek výfuku a podobně jako na přídi je zde ochranný kryt v souladu s celkovým charakterem robustního SUV. Model čtvrté generace navazuje na další nedávné modely Kia (např. Telluride a ProCeed) i tím, že napříč výklopnou zádí se nově táhne výrazný nápis Sorento. Pod nenápadným integrovaným spoilerem se rovněž skrývá zadní stěrač ve prospěch jednoduššího designu a lepšího výhledu řidiče směrem vzad.
Pro nové Sorento bude v Evropě k dispozici 10 různých odstínů karoserie; zákazníci budou moci vybírat z nabídky litých kol o velikosti 17, 18, 19 a (poprvé v rámci modelové řady) 20 palců.
Design interiéru: Atraktivní a luxusní kabina s materiály prémiové kvality a pokrokovými technologiemi
Interiér čtvrté generace Sorenta představuje skokovou změnu co do kvality i designu. V porovnání se Sorentem první generace z roku 2002, které posádce nabídlo praktický, odolný a spíše užitkový prostor, současný model hýčká majitele kabinou mnohem výraznější, atraktivnější a pohodlnější.
Intuitivně řešená a technicky zaměřená kabina nového Sorenta, jedna z nejkvalitnějších v rámci všech dosavadních modelů značky Kia, je vybavena prémiovými materiály a nejmodernějším systémem palubního infotainmentu. Zároveň si zachovala prostornost a všestrannost, která je pro Sorento za 18 let jeho existence již charakteristická.
V atraktivní a luxusní kabině se poprvé uplatnil propracovaný design příští generace, vycházející z dvojice digitálních displejů na přístrojové desce. Digitálnímu přístrojovému štítu v podobě 12,3" displeje sekunduje 10,25" dotykový displej palubního infotainmentu a navigace uprostřed přístrojové desky. Pokrokové uživatelské prostředí v širokoúhlém formátu zajišťuje přehledné zobrazování informací v zorném úhlu řidiče. Celou řadu funkcí vozidla je též možné ovládat pomocí nových tlačítek s haptickou zpětnou vazbou po obou stranách displeje; podobná tlačítka najdeme i o něco níže na přístrojové desce, kde slouží k ovládání soustavy klimatizace. Pozornost poutají atraktivní vertikální výdechy ventilace uprostřed přístrojové desky a jejich lemování s chromovým efektem, protažené dolů až na středový panel.
Do kabiny nového Sorenta jsou elegantně začleněny mnohé další technologie, včetně systému náladového osvětlení (na přání), jenž z prostoru za přístrojovou deskou a výplní dveří vyzařuje dolů jemné ambientní světlo, a evokuje tak atmosféru připomínající obývací pokoj pro ještě intenzivnější pocit prostornosti. U základny středového panelu najdeme bezdrátovou nabíječku chytrých telefonů; v nabídce je i výkonný systém prostorového ozvučení BOSE pro pohlcující zážitky při poslechu hudby na palubě vozu.
Mezigeneračně se zvýšila kvalita materiálů: v kabině nyní najdeme kovové dekorativní prvky, kožené čalounění a reliéfní povrchy připomínající saténově matný chrom. Díky dekorům v celém interiéru a napříč přístrojovou deskou nyní kabina nabízí ještě vyšší míru elegance a rafinovanosti. Evropští zájemci o Sorento budou moci volit mezi černou látkou, kůží (v jednobarevném šedém nebo černém odstínu, resp. dvoubarevném provedení černá/šedá) a černou prošívanou kůží Nappa.
Karoserie a všestrannost: Snaha o co nejvyšší míru praktičnosti: nová platforma ve prospěch maximálního prostoru a všestrannosti
Nové Sorento je postaveno na nové třetí generaci podvozkové platformy Kia pro středně velká SUV, která díky promyšlenému obestavění prostoru zprostředkuje velkorysý prostor cestujícím i jejich zavazadlům. Výsledkem je jeden z nejvšestrannějších a nejprostornějších vozů v této třídě.
Nová platforma staví na kompaktní konstrukci motorového prostoru a kratším předním i zadním převisu karoserie při prodloužení rozvoru o 35 mm ve prospěch místa v kabině mezi nápravami. Nový model tak získal stylovou podobu s větším důrazem na klesající křivku karoserie směrem k zádi; díky konstrukci a uspořádání nové platformy dále Sorento poprvé umožňuje zástavbu elektrifikovaných ústrojí.
Bateriový modul hybridního Sorenta je umístěn pod podlahou kabiny. SUV tak nabízí velkorysý prostor až pro sedm cestujících a současně jeden z největších zavazadelníků v dané třídě – v závislosti na specifikaci až 821 litrů (v případě 7místné verze), resp. 910 litrů (5 míst). To znamená pohodlné cestování pětice cestujících společně s velkým množstvím zavazadel. V případě plně obsazeného 7místného provedení se oproti předchůdci podařilo zvětšit zavazadelník o 32 % na 187 litrů (podle VDA, naftový pohon; resp. 179 litrů u provedení Hybrid). Ovládací prvky na boční stěně kufru umožňují dotykem tlačítka na dálku sklopit opěradla druhé řady sedadel.
Z pohledu cestujících je nová platforma přínosem díky větší nabídce místa ve všech řadách, přičemž kabina nabízí oproti mnoha konkurentům více prostoru pro hlavu, nohy i ramena. Konkrétně pak nová platforma přináší výrazně větší prostor pro nohy cestujících v první i druhé řadě sedadel, stejně tak jako více místa pro hlavy pasažérů ve třetí řadě.
Sorento je tradiční volbou zákazníků oceňujících praktickou využitelnost třetí řady sedadel; zadním cestujícím pak nový model usnadňuje život ještě vyšší měrou. Díky delšímu rozvoru platformy lze nyní sedadla druhé řady posunout o dalších 45 mm směrem vpřed, a tak rozšířit místo pro nastupování do třetí řady při současném zvětšení místa pro chodidla a nohy. Na vnitřní straně C-sloupku vozidla se také nově objevilo madlo pro snazší nastupování cestujících do třetí řady. Tito pasažéři po usednutí ocení i skutečnost, že loketní opěrka byla prodloužena o 100 mm pro lepší oporu rukou a nově zahrnuje i držák na nápoje a přihrádku na chytrý telefon.
Pohonné jednotky: Sorento poprvé elektrifikováno – nová hospodárná hybridní ústrojí
Nejnovější SUV značky Kia bude k dispozici s hybridním pohonem – vůbec poprvé v rámci řady Sorento – a zákazníci budou časem moci volit mezi hybridním nebo plug-in hybridním provedením.
Sorento Hybrid pohání nové elektrifikované ústrojí ‚Smartstream‘, které kombinuje jednotku 1,6 litru T-GDI (přeplňovaný benzínový motor s přímým vstřikováním) s lithium-iont polymerovou baterií o kapacitě 1,49 kWh a elektromotorem o výkonu 44,2 kW. Díky chytře řešené zástavbě do nové platformy Sorenta bylo možné bateriový modul uložit pod podlahu v místě pod předním spolujezdcem, s naprosto minimálním dopadem na prostornost kabiny nebo zavazadelníku.
Elektrifikované ústrojí o výkonu 230 k a točivém momentu 350 Nm přináší nízké emise CO2 v kombinaci s velmi dobrými jízdními schopnostmi. Nový spalovací motor 1,6 litru T-GDI využívá novou technologii plynule proměnné periody ventilů (CVVD) automobilky Kia, která reguluje dobu otevírání ventilů v souladu s jízdními podmínkami (namísto pevných časových intervalů). Uvedená technologie za nízkých až středních otáček motoru zvyšuje výkon a současně snižuje spotřebu paliva.
Hnací síla se předává prostřednictvím šestistupňové automatické převodovky a elektrického zařízení zabudovaného v převodovce, což dovoluje souběžný přenos celého výkonu spalovacího motoru a elektromotoru při minimálních energetických ztrátách. Výsledkem uvedeného řešení je okamžitá odezva při zrychlování za všech otáček s přímo dostupnou kapacitou baterie za vysokých rychlostí.
Sorento Hybrid se na vybraných evropských trzích začne nabízet ihned po uvedení modelu; na ostatních trzích se v nabídce objeví později ještě během roku 2020. Nové Sorento bude koncem roku 2020 k dispozici i v provedení Plug-in Hybrid.
Evropští zákazníci si mohou Sorento objednávat i s novým naftovým čtyřválcem 2,2 litru ‚Smartstream‘ s maximálním výkonem 202 koní a točivým momentem 440 Nm. Nový spalovací motor nově používá hliníkový blok namísto bloku ze železné litiny, používaného předchůdcem, a je tak o 19,5 kg lehčí než v případě Sorenta třetí generace jehož hmotnost činila 38,2 kg. Kromě toho je spojen s novou osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou Kia (8DCT) s vícelamelovou spojkou v olejové lázni. Ústrojí 8DCT, navržené s cílem dosáhnout stejně hladkého řazení jako klasický automat, v porovnání s běžnou osmistupňovou převodovkou snižuje spotřebu paliva (v závislosti na použití).
Údaje o spotřebě paliva a emisích nových pohonů pro Sorento budou oznámeny s tím, jak se bude blížit plánované datum zahájení evropských prodejů během roku 2020.
Jízda a jízdní chování: Ještě atraktivnější jízdní vlastnosti a vylepšené schopnosti v terénu
Sorento první generace (2002-2009) bylo postaveno na rámovém podvozku; skokovou změnu v jízdním chování na silnici pak přinesl model druhé generace (2009-2015) – první Sorento se samonosnou konstrukcí karoserie. Podobným skokem vpřed je nyní i nová platforma, navržená s ohledem na maximální jízdní stabilitu za všech podmínek.
Vůz tak dokáže zprostředkovat ještě sebejistější a pohodlnější jízdu a řidičsky příjemnější charakter než předchůdce, na čemž má výrazný podíl i zásadně přepracované nezávislé zavěšení všech kol. Snahou konstruktérů bylo omezit přenosy nerovností od povrchu vozovky do karoserie a potlačit hluk i vibrace prostřednictvím prvků zavěšení při současném zlepšení kontroly pohybů karoserie a odezvy řízení v zatáčkách. Toho dosáhli cestou několika úprav geometrie a použití nových součástí, stejně tak jako vylepšení konstrukce celého systému zavěšení. K celkovému zvýšení pohodlí při ustálené jízdě napomáhá i prodloužení rozvoru o 35 mm; na menších vibracích má podíl nová karoserie, jejíž celá konstrukce v průměru vykazuje o 4 % vyšší pevnost v tahu.
Poslední provedení Sorenta ve čtvrté generaci přináší novou funkci ‚Terrain Mode‘ s cílem nabídnout ještě lepší terénní schopnosti než předchůdci. ‚Terrain Mode‘ v kombinaci s volitelně dodávaným systémem pohonu všech kol zlepšuje schopnosti Sorenta v bahně, sněhu a písku. Jednotlivé režimy pro různé povrchy lze navolit pomocí kruhového ovladače na středovém panelu; funkce poté reguluje standardně dodávaný elektronický systém řízení stability (ESC) společně s rozdělováním hnací síly na všechna čtyři kola. Kromě toho upravuje přesný okamžik řazení převodovky, aby vůz optimálně držel stopu za nejrůznějších jízdních podmínek.
Technologie: Technicky nejvyspělejší Kia v historii: nové funkce palubní konektivity a infotainmentu
Vzhledem k sestavě technologií bezpečnosti, konektivity a palubního infotainmentu je Sorento technicky nejvyspělejším vozem Kia v historii. Široká škála nabízených prvků slouží ke zvýšení bezpečnosti jízdy, potlačování stresu při řízení a obecně snadnému ovládání vozidla.
V závislosti na specifikaci najdeme v kabině nejnovější systém palubního infotainmentu Kia s dotykovým displejem o velikosti 10,25" (vč. audio-vizuální navigace), resp. nový digitální přístrojový štít s jemným rozlišením a úhlopříčkou 12,3". Dvojice digitálních displejů předává řidiči maximálně čitelné informace.
Standardně dodávaný audiosystém s 8" displejem umožňuje řidiči kompletní integraci smartphonu pomocí technologií Apple CarPlay™ a Android Auto™.
Nové Sorento dále nabízí pokrokový systém palubní telematiky UVO Connect automobilky Kia, propojující řidiče s okolním světem pomocí neocenitelných informací poskytovaných přes dotykový displej vozidla a chytrý telefon. Systém zahrnující služby Kia Live, dostupný prostřednictvím širokoúhlého displeje o velikosti 10,25" (výbava na přání), zobrazuje aktuální dopravní informace, předpovědi počasí, body zájmu a podrobnosti o volných parkovacích místech na ulicích i mimo ně (včetně cen, polohy a dostupnosti parkování). UVO Connect dále umožňuje odeslat do vozidla pokyny na cestu ještě před vyjetím nebo kdykoli si zkontrolovat polohu vozidla.
Systém palubního infotainmentu kromě toho dovoluje spárovat současně až dva chytré telefony přes Bluetooth, a tak používat každý telefon samostatně – např. pro volání a přehrávání hudby; pro přední sedadla jsou dále k dispozici dvou samostatné USB konektory pro nabíjení mobilních zařízení. Cestující vzadu mohou využít dvě nabíjecí zdířky USB, vestavěné do zadní strany obou předních sedadel; třetí pak najdeme na zadní stěně středového panelu mezi předními sedadly. Vlastní nabíjecí zásuvky mají i oba pasažéři ve třetí řadě, což znamená, že nabíjení mobilních zařízení není odepřeno žádnému ze sedmi cestujících – což je ten nejlepší způsob, jak zajistit klid a mír v plně obsazeném vozidle na dlouhých cestách.
Sorento může být vybaveno head-up displejem, který promítá klíčové údaje vozidla do oblasti základny čelního skla v zorném poli řidiče. Uvedený systém zobrazuje varování nejrůznějších palubních technologií na podporu řízení, informace o rychlosti vozidla a pokyny navigace k odbočování.
Prvky výbavy na přání zahrnují i výkonný systém prostorového ozvučení BOSE® s 12 reproduktory, zprostředkující pohlcující zážitky při poslechu hudby cestujícími ve všech třech řadách. Nová funkce ozvučení kabiny ‚Sound of Nature – Zvuky přírody‘ (pro vybrané trhy) umožňuje volit z řady uklidňujících zvukových palet s přírodní tematikou. K doladění prostředí v kabině slouží systém náladového osvětlení, zahrnující sedm přednastavených ‚základních‘ barev osvětlení interiéru, speciálně vybraných návrháři interiérů vozů Kia; uživatelská nabídka však pokrývá celý barevný rozsah 64 odstínů.
Bezpečnost: Vyspělé systémy na podporu řízení s novým dálkově ovládaným inteligentním parkovacím asistentem
Sorento díky vyspělým systémům na podporu řízení nabízí vyšší úroveň aktivní i pasivní bezpečnosti než řada konkurenčních modelů. Vyspělé systémy Kia na podporu řízení (ADAS) pomáhají potlačovat řadu všudypřítomných rizik a zároveň snižují únavu při řízení a chrání posádku i další účastníky silničního provozu během jízdy.
Systémy ADAS pro nové Sorento (v závislosti na specifikaci) zahrnují nejnovější technologii autonomního nouzového brzdění (FCA) s rozpoznáváním chodců, cyklistů a vozidel. Uvedená technologie též dokáže rozpoznat vozidla blížící se v protisměru při odbočování v křižovatkách. Pro Sorento je též k dispozici systém sledování slepého úhlu (BVM), funkce monitorování okolí (SVM) a systém sledování slepého úhlu s asistentem pro zamezení kolizím (BCA), inteligentní asistent pro sledování rychlostních omezení (ISLA), pokročilý adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go (SCC) a pokročilý adaptivní tempomat na bázi navigace (NSCC), systém následování v jízdním pruhu (LFA), systém sledování únavy řidiče (DAW) a asistent pro jízdu po dálnici (HDA).
Systém následování v jízdním pruhu (LFA), představující technologii Kia pro ‚autonomní řízení 2. úrovně‘, reguluje zrychlování, brzdění a řízení podle vozidel jedoucích vpředu. Systém LFA při rychlostech od 0 do 180 km/h pomocí kamery a radarových senzorů udržuje bezpečný odstup od vpředu jedoucího vozidla a současně monitoruje vodorovné dopravní značení, aby se Sorento drželo uprostřed daného pruhu.
Nové Sorento je dále vybaveno systémem zobrazování situace za vozidlem (RVM) s asistentem pro zamezení kolizím při couvání (PCA) a systémem pro monitorování provozu za vozidlem s asistentem pro zamezení kolizím (RCCA). Kromě toho Sorento jako první model Kia v Evropě nabídne nový dálkově ovládaný inteligentní parkovací asistent (RSPA), s nímž řidič může automaticky vyjet z kolmého parkovacího stání bez usednutí do vozidla, pouze s použitím klíčku. Tato funkce usnadní posádce nastupování a vystupování z vozidla na úzkých parkovacích místech, nebo pokud jiný vůz zaparkuje tak blízko, že znemožní otevření dveří vozidla. Pokud asistent RSPA zaznamená za vozidlem jiný vůz, cyklistu či chodce, Sorento automaticky zabrzdí. Asistent pro bezpečné opuštění vozidla pro nové Sorento zamezuje otevření zadních dveří, zaznamená-li nebezpečí blížící se zezadu, např. cyklistu nebo jiné vozidlo.
Sorento je vybaveno až sedmi airbagy (airbag u řidiče a spolujezdce, boční airbagy vestavěné do sedadla řidiče a spolujezdce, boční hlavové airbagy se senzorem převrácení vozidla a čelní centrální airbag). Inovací je zde čelní centrální airbag, který zajišťuje další ochranu hlavy na předních sedadlech, kdy zamezuje kontaktu hlavy řidiče s hlavou spolujezdce při nehodě. Všechna provedení Sorenta jsou standardně vybavena stabilizačním systémem Kia VSM (Vehicle Stability Management) a elektronickým řízením stability vozu, pomáhajícím řidiči udržet kontrolu nad vozidlem při brzdění a průjezdu zatáčkami.
Nové Sorento též používá multikolizní brzdu, objevující se v rámci vozů značky Kia vůbec poprvé, napomáhající zmírňovat závažnost škod v případě vícenásobných kolizí. Po aktivaci airbagů v důsledku prvotní kolize se zde automaticky aktivují brzdy vozidla, aby byli cestující lépe chráněni před sekundárním čelním nebo bočním nárazem.
Karoserie Sorenta je vyrobena z oceli a hliníku v zájmu co největší torzní tuhosti při zachování nízké hmotnosti. V konstrukci karoserie se v porovnání s předchůdcem uplatnily vyšší měrou komponenty z vysokopevnostní oceli AHSS a oceli tvářené za tepla. Mix prvků z vysokopevnostní oceli zvyšuje bezpečnost posádky a posouvá torzní tuhost Sorenta na úroveň o 12,5 % vyšší než v případě vozu považovaného za ‚leadera bezpečnosti‘ v téže třídě – přesto se zesílením konstrukce karoserie podařilo snížit její hmotnost o 5,6 % (21,3 kg) oproti předchůdci. Tužší karoserie kromě toho potlačuje vibrace vozovky při každodenním používání.
Výroba a kvalita: Vyrobeno v Jižní Koreji
Podobně jako předchůdce se bude nové Sorento pro Evropu i řadu dalších trhů vyrábět v korejském výrobním závodu Kia ve Hwasungu. Pro severoamerické trhy bude tento vůz vznikat ve výrobním závodu Kia ve West Pointu v americkém státě Georgia.
Prodeje pro Evropu budou zahájeny ve třetím čtvrtletí 2020; na většině globálních trhů automobilky Kia bude možné tento vůz objednávat koncem letošního roku. V Evropě se bude Sorento opět prodávat vč. jedinečné sedmileté záruky Kia s omezením na 150 tis. km již ve standardu.