Od 1. ledna 2019 nebudou nákladní automobily nad 7,5 t s pohonem na zemní plyn, a to stlačený nebo zkapalněný, v Německu platit mýtné. Německý parlament schválil osvobození nákladních vozů na CNG a LNG od dálničního mýta. Nulová sazba zatím platí do konce roku 2020.
Již v červnu byly v Německu odsouhlaseny také dotace na koupi vozů s pohonem na zemní plyn (12 000 eur na vozy LNG a 8000 eur na vozy CNG). To ještě zvýrazňuje finanční přínos těchto nákladních vozů pro německé dopravce, kteří tak ušetří od 9,3 do 18,7 centů na kilometr v závislosti na hmotnostní třídě.
Největší nabídku vozidel na vozů na CNG a LNG má značka Iveco - od lehkého užitkového vozu Daily NP až po nákladní vůz Stralis NP pro dálkovou dopravu s autonomií až 1600 km. Nulová sazba mýta se u Iveca týká modelů Eurocargo 151 kW, Stralis X-Way a dálkového tahače Stralis NP 243, 294 a 338 kW. Tyto vozy mají veškeré ekologické přednosti zemního plynu, nejčistšího fosilního paliva: generují o 90 % méně NO2, o 99 % méně polétavého prachu než jejich vznětová obdoba.
Vozidla s pohonem na zemní plyn budou zvýhodněna stejně jako vozy na elektřinu a budou se jich týkat pouze poplatky na infrastrukturu a za hluk. Vozy na zemní plyn mají zároveň výhodu extrémně tichého provozu. Technologie Iveco Natural Power, využívající princip zážehového motoru, dosahuje nižší hlučnosti než vozy se vznětovými motory a nabízí tak dopravcům konkurenční výhodu pro městskou a noční dopravu.