Volkswagen Typ 2 začal z wolfsburské továrny sjíždět 8. března 1950. Předchůdce dnešního Transporteru, byl druhým modelem značky po Brouku, který byl označen jako Typ 1. I užitkové auto si našlo řadu přezdívek, říkalo se mu Bulli nebo prostě Bus.
Muzeu automobilky se podařilo před pár lety získat vůbec nejstarší dochovaný model s nejnižším číslem podvozku 20-1880. Ten právě nyní slaví sedmdesáté narozeniny. Jde o modrou skříňovou dodávku, která sloužila dlouhých 23 let v německém městě Hildesheim, kde pomáhala s přepravou zboží.
V roce 1973 vůz zamířil do důchodu. Byl v majetku několika sběratelů, až se na jednoduchý třířádkový inzerát bez fotografie dostal k Dánovi Tonnymu. Ten jej koupil právě proto, že auto mělo dosud nejnižší známé číslo podvozku. Vůz měl v tu dobu najeto méně než 100 tisíc kilometrů a v provozu nebyl už 19 let.
Tonny svůj sběratelský kousek pojmenoval Sofie. Několik let sbíral síly, aby se v roce 2000 mohl pustit do nákladné renovace. O tři roky později už mohla Sofie vyrazit na první zkušební jízdu směřující na sraz fanoušků Volkswagenu v Bad Cambergu. Auto po renovaci najelo celkem 20 tisíc kilometrů.
Sběratel se ale s přibývajícím věkem rozhodl, že chce trávit více času doma. Sofii nabídl k prodeji. I díky intervenci dánského korunního prince se vůz nakonec dostal do majetku Volkswagenu, putoval konkrétně do historického oddělení užitkových vozů. Sofie od té doby putuje mezi akcemi, třeba při příležitosti oslav svých narozenin. Ve fotogalerii si můžete prohlédnout, jak nyní po 70 letech vypadá.