Na levný elektromobil se pořád čeká. Škoda Elroq ve srovnání s tříválcovým Karoqem prohrává nejen cenou

02.10.2024
přidejte názor
Autor: Škoda Auto

Škoda Elroq je cenově zajímavá v kontextu elektromobilů, ale jinak je to jen další z mnoha poměrně drahých bateriových aut. Ve srovnání s tříválcovým Karoqem prohrává nejen cenou, ale také třeba zavazadelníkem. 

Škoda představila model Elroq. Píší o tom všechna media. Očekávaný elektromobil si určitě své zákazníky najde. Cenově totiž v rámci kategorie elektrických aut na tom není vůbec špatně. Průlom, který přetáhne zákazníky spalovacích vozů, to ale není. Dobře to ukazuje srovnání se Škodou Karoq. 

I tříválec je rychlejší 

Základní Škoda Elroq s označením 50 má výkon 170 koní, stovku dá za rovných devět sekund a maximálně se rozjede na 160 km/h. V dostupnější výbavě Essence za takový vůz zaplatíte minimálně 799 000 Kč. Získáte tak elektromobil s dojezdem zhruba 370 km, takže spíše auto pro městské a příměstské cesty. 

Spalovacím ekvivalentem Škody Elroq je Škoda Karoq. Je to crossover podobné velikosti, přestože elektrický nováček je přece jen větší a hlavně má větší rozvor. Z toho plyne také více prostoru pro posádku. Jenže Karoq nabídne 521 litrů v zavazadelníku, zatímco Elroq jen 470 l. 

Test Škoda Karoq 1.5 TSI Sportline Exclusive: Sportovní varianta „Kodiaqu junior“ jezdí na dva válce
Přečtěte si také:

Test Škoda Karoq 1.5 TSI Sportline Exclusive: Sportovní varianta „Kodiaqu junior“ jezdí na dva válce

Tříválcový Karoq má 116 koní, jenže je také podstatně lehčí. Na stovce je sice o 1,3 s později než nejpomalejší Elroq, ovšem maximální rychlost atakuje 200 km/h. S nízkou hmotností pak souvisí také schopnost odvézt těžší náklad. 

Co je ale nejdůležitější, to je cena. Ve výbavě 130 let stojí tříválcový Karoq 659 900 Kč, tedy o 140 tisíc méně. Takový vůz sice neobsahuje automat, ale na rozdíl od základního Elroqu má také vyhřívaná sedadla, tempomat nebo vyhřívaný volant. O 50 tisíc než základní Elroq je levnější i Karoq s motorem 1.5 TSI (150 k) a s automatem. Taková verze je na tom dynamicky stejně, maximálně jede 210 km/h a výbavu má opět o něco lepší. 

Výkonnější Elroq 85 s největší baterií a dojezdem kolem 600 km už je dalším elektromobilem za více než milion. Pokud zůstaneme u Škody, pak stojí zhruba stejně jako nový Kodiaq s motorem 2.0 TDI (150 k) a se sedmistupňovým automatem. Základní cena této verze nového Elroqu je totiž 1 032 000 Kč. 

Elroq je jinak zajímavý elektromobil, který bude útočit hlavně na MG4 nebo elektrický Hyundai Kona. Tolik očekávaný průlom to ale nebude. Jedinou cestou, jak dosáhnout větší cenové atraktivity, jsou dotace. Opět… 

Video: Škoda Elroq na oficiálním videu

Zdroj: Youtube.com

Zdroj: Škoda Auto

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?