Tesla Model 3 se zařadila mezi nejbezpečnější auta. Je teprve druhým elektromobilem s nejvyšším hodnocením IIHS

přidejte názor
  • Tesla Model 3 získala od americké organizace IIHS nejvyšší hodnocení bezpečnosti Top Safety Pick+

  • Úplně prvním takto oceněným oceněným elektromobilem bylo SUV Audi e-tron

  • Podobně jako Euro NCAP také IIHS zohledňuje různé bezpečnostní aspekty aut, nejenom výkon v bariérových zkouškách

Tesla Model 3 si na seznam svých prodejních lákadel připsala další významný argument. Americká organizace IIHS ocenila její bezpečnostní vlastnosti nejvyšším možným hodnocením Top Safety Pick+. Model 3 je přitom historicky teprve druhý elektromobil, kterému se to povedlo, po Audi e-tron. Celkově se hodnocením Top Safety Pick+ může pyšnit 48 modelů, což není vzhledem k rozmanitosti severoamerického trhu zase tak moho. Zajímavostí je, že elektromobil Chevrolet Volt EV plný počet nezískal kvůli předním světlometům, které příliš oslňovaly okolní řidiče.

Tesla Model 3 po čelním nárazu s přesazením. A-sloupek zůstal neporušen
Nárazové testy IIHS jsou oproti Euro NCAP daleko náročnější

Ocenění Top Safety Pick+ získají auta, která dosáhnou nejlepších hodnocení v přísných testech bezpečnosti, mezi něž patří čelní náraz s malým přesazením na straně řidiče, čelní náraz s malým přesazením na straně spolujezdce, čelní náraz se středním přesazením, boční náraz, test odolnosti střechy a test opěrek hlavy. Testované vozy musí také splňovat vyšší standardy v oblasti prevence čelního nárazu, než vyžaduje legislativa, a obdržet "dobré" hodnocení světlometů.

Test asistovaného řízení: Žádné dnešní auto nenabízí autonomní řízení. Ani Tesla ne
Přečtěte si také:

Test asistovaného řízení: Žádné dnešní auto nenabízí autonomní řízení. Ani Tesla ne

V USA musí všechny prodávané automobily postoupit federálními bariérovými zkouškami úřadu pro bezpečnost silničního provozu NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration). Ty zahrnují čelní náraz rychlostí 56 km/h do pevné překážky, boční náraz rychlostí 62 km/h a test převrácení. Testy IIHS však zkoušejí deformační zóny nových aut při nárazech s přesazením. Na nich si už mnoho výrobců „vylámalo zuby“.

Organizaci financují pojišťovny. Je to pro ně prostředkem, jak nepřímo nutit výrobce ke zlepšování aktivní i pasivní bezpečnosti aut vysoko nad rámec homologačních předpisů. Podobné poslání má i evropská organizace Euro NCAP. Její nárazové testy jsou však o něco méně náročné.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?