Tesla Model 3 si na seznam svých prodejních lákadel připsala další významný argument. Americká organizace IIHS ocenila její bezpečnostní vlastnosti nejvyšším možným hodnocením Top Safety Pick+. Model 3 je přitom historicky teprve druhý elektromobil, kterému se to povedlo, po Audi e-tron. Celkově se hodnocením Top Safety Pick+ může pyšnit 48 modelů, což není vzhledem k rozmanitosti severoamerického trhu zase tak moho. Zajímavostí je, že elektromobil Chevrolet Volt EV plný počet nezískal kvůli předním světlometům, které příliš oslňovaly okolní řidiče.
Ocenění Top Safety Pick+ získají auta, která dosáhnou nejlepších hodnocení v přísných testech bezpečnosti, mezi něž patří čelní náraz s malým přesazením na straně řidiče, čelní náraz s malým přesazením na straně spolujezdce, čelní náraz se středním přesazením, boční náraz, test odolnosti střechy a test opěrek hlavy. Testované vozy musí také splňovat vyšší standardy v oblasti prevence čelního nárazu, než vyžaduje legislativa, a obdržet "dobré" hodnocení světlometů.
V USA musí všechny prodávané automobily postoupit federálními bariérovými zkouškami úřadu pro bezpečnost silničního provozu NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration). Ty zahrnují čelní náraz rychlostí 56 km/h do pevné překážky, boční náraz rychlostí 62 km/h a test převrácení. Testy IIHS však zkoušejí deformační zóny nových aut při nárazech s přesazením. Na nich si už mnoho výrobců „vylámalo zuby“.
Organizaci financují pojišťovny. Je to pro ně prostředkem, jak nepřímo nutit výrobce ke zlepšování aktivní i pasivní bezpečnosti aut vysoko nad rámec homologačních předpisů. Podobné poslání má i evropská organizace Euro NCAP. Její nárazové testy jsou však o něco méně náročné.