Maserati představuje Nettuno: nový motor s technologií F1 adaptovanou pro silniční vůz, ze 100 % vyvinutý v Masserati

02.07.2020
přidejte názor
Autor: Maserati
  • Maserati Nettuno: 100% Maserati, ze 100 % vyroben v Modeně.

  • Futuristický motor vyrobený týmem techniků a konstruktérů je chráněný mezinárodními patenty.

  • Potvrzení technických specifikací nového motoru.

  • Technologické vlastnosti vychází z Formule 1, vylepšují efektivitu motoru, zvyšují jeho výkon a snižují spotřebu.

  • Supersportovní vůz MC20 – první vůz Maserati s tímto novým motorem – bude představen během akce „MMXX:The time to be audacious“, která se bude konat v Modeně ve dnech 9. a 10. září 2020.

Nová éra historie Maserati začíná novým motorem.

Nový motor, který je tlukoucím srdcem supersportovního vozu MC20, bude mít svou premiéru v září. Jednotka byla navržena v inovační laboratoři značky Maserati v závodě na Via Emilia Ovest, v dílnách na Via Dele Naziony (v historické základně Maserati Corse) a vyvinuta v motorovém centru přímo na slavné adrese Viale Ciro Menotti, kde se bude vyrábět. Aktuálně probíhají úpravy nové výrobní linky a nové lakovny, aby byly připraveny na očekávaný vůz MC20.

Nový motor je výsledkem technické revoluce a je chráněný mezinárodními patenty. Projekt se zrodil z vášně a oddanosti týmu vysoce kvalifikovaných techniků a konstruktérů. Po dvaceti letech se značka Maserati odvážně vrhla na výzvu v podobě návratu do svého sídla v Modeně a do vývoje a výroby nového vysoce výkonného motoru se špičkovými technologiemi.

Tato aktivita je pro značku Maserati strategická, protože se aktuálně připravuje uvést na trh nový vůz MC20, který bude - počínaje novým motorem bijícím v jeho srdci - „ze 100 % vyroben v Modeně“.

Ambiciózní design představuje pro společnost historický okamžik a začátek nové éry, která oficiálně začne 9. a 10. září v Modeně na akci „MMXX: The time to be audacious“. Během uvedení tohoto vozu do prodeje budou představeny i nové modely, které se začnou vyrábět v nadcházejících letech, a také inovativní pohonné systémy a ambiciózní programy vyvinuté značkou s trojzubcem v logu.

Nová pohonná jednotka má architekturu V90°, objem 3 l, 6 válců, které jsou doplněny o dvě turbodmychadla a suchou olejovou vanu (klasické řešení u supersportovních vozů). Doshuje výkonu 630 CV při 7500 otáčkách a točivý moment 730 Nm od 3000 otáček se specifickým výkonem 210 CV/litr.

Kompresní poměr je 11:1, zdvih je 82 mm a vrtání válce 88 mm.

Duší motoru je inovativní předkomora spalovacího systému s dvojitou zapalovací svíčkou. Tato technologie vychází z Formule 1 a nyní je poprvé dostupná i v motoru vozu určeného pro silniční provoz.

Motor má tři hlavní prvky:

Předkomora: spalovací komora mezi centrální elektrodou a tradiční spalovací komorou je napojená na sérii speciálně navržených otvorů.

Laterální zapalovací svíčka: tradiční zapalovací svíčka funguje jako podpora zajišťující neustálé zapalování během chodu motoru na úrovni, která nevyžaduje předkomoru.

Dvojitý vstřikovací systém – přímý a nepřímý: napojený na dodávku paliva při tlaku 350 bar. Systém snižuje hluk při otáčkách, snižuje emise a zlepšuje spotřebu.

Motor je strategicky důležitý a má plnou podporu inovační laboratoře Maserati, jejíž virtuální analýza umožnila výrazné snížení doby přípravy a vývoje motoru.

Nový motor „Made in Modena“ je tradiční V90° V6, který produkuje neslýchaný výkon, úroveň točivého momentu a značka ho poprvé využije v supersportovním voze MC20. Vůz MC20 zavede značku Maserati zpět do závodního světa.

Specifikace motoru

Výrobce                                      Maserati

Architektura motoru                   V6 90°

Celkový objem                            3,0 l

Vrtání/zdvih                                88×82 mm

Kompresní poměr                       11: 1

Pořadí zapalování                        1-6-3-4-2-5

Maximální výkon                         630CV při 7500 rpm

Maximální točivý moment           730 Nm při 3000–5500 ot./min

Maximální otáčky motoru            8000 ot./min

Turbodmychadla                         Dvojité boční turbo s elektricky poháněným obtokovým ventilem

Zapalování                                  Dvojitá svíčka s pasivní předkomorou

Mazání                                       Plně variabilní olejové čerpadlo

Mazací systém                            Suchá vana s odsávacím čerpadlem a externí olejovou nádržkou

Palivový systém                           PDI (přímé vstřikování 350 bar + portové vstřikování 6 bar)

Ventilový rozvod a časování         Dvojitý vačkový hřídel v hlavě s variabilním časováním ventilů

Šířka motoru                               1000 mm

Výška motoru                             650 mm

Délka motoru                              600 mm

Hmotnost motoru (DIN GZ)          <220 kg

Emisní úroveň                             EU6D/China 6B/Ulev 70

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?