Nová éra historie Maserati začíná novým motorem.
Nový motor, který je tlukoucím srdcem supersportovního vozu MC20, bude mít svou premiéru v září. Jednotka byla navržena v inovační laboratoři značky Maserati v závodě na Via Emilia Ovest, v dílnách na Via Dele Naziony (v historické základně Maserati Corse) a vyvinuta v motorovém centru přímo na slavné adrese Viale Ciro Menotti, kde se bude vyrábět. Aktuálně probíhají úpravy nové výrobní linky a nové lakovny, aby byly připraveny na očekávaný vůz MC20.
Nový motor je výsledkem technické revoluce a je chráněný mezinárodními patenty. Projekt se zrodil z vášně a oddanosti týmu vysoce kvalifikovaných techniků a konstruktérů. Po dvaceti letech se značka Maserati odvážně vrhla na výzvu v podobě návratu do svého sídla v Modeně a do vývoje a výroby nového vysoce výkonného motoru se špičkovými technologiemi.
Tato aktivita je pro značku Maserati strategická, protože se aktuálně připravuje uvést na trh nový vůz MC20, který bude - počínaje novým motorem bijícím v jeho srdci - „ze 100 % vyroben v Modeně“.
Ambiciózní design představuje pro společnost historický okamžik a začátek nové éry, která oficiálně začne 9. a 10. září v Modeně na akci „MMXX: The time to be audacious“. Během uvedení tohoto vozu do prodeje budou představeny i nové modely, které se začnou vyrábět v nadcházejících letech, a také inovativní pohonné systémy a ambiciózní programy vyvinuté značkou s trojzubcem v logu.
Nová pohonná jednotka má architekturu V90°, objem 3 l, 6 válců, které jsou doplněny o dvě turbodmychadla a suchou olejovou vanu (klasické řešení u supersportovních vozů). Doshuje výkonu 630 CV při 7500 otáčkách a točivý moment 730 Nm od 3000 otáček se specifickým výkonem 210 CV/litr.
Kompresní poměr je 11:1, zdvih je 82 mm a vrtání válce 88 mm.
Duší motoru je inovativní předkomora spalovacího systému s dvojitou zapalovací svíčkou. Tato technologie vychází z Formule 1 a nyní je poprvé dostupná i v motoru vozu určeného pro silniční provoz.
Motor má tři hlavní prvky:
Předkomora: spalovací komora mezi centrální elektrodou a tradiční spalovací komorou je napojená na sérii speciálně navržených otvorů.
Laterální zapalovací svíčka: tradiční zapalovací svíčka funguje jako podpora zajišťující neustálé zapalování během chodu motoru na úrovni, která nevyžaduje předkomoru.
Dvojitý vstřikovací systém – přímý a nepřímý: napojený na dodávku paliva při tlaku 350 bar. Systém snižuje hluk při otáčkách, snižuje emise a zlepšuje spotřebu.
Motor je strategicky důležitý a má plnou podporu inovační laboratoře Maserati, jejíž virtuální analýza umožnila výrazné snížení doby přípravy a vývoje motoru.
Nový motor „Made in Modena“ je tradiční V90° V6, který produkuje neslýchaný výkon, úroveň točivého momentu a značka ho poprvé využije v supersportovním voze MC20. Vůz MC20 zavede značku Maserati zpět do závodního světa.
Specifikace motoru
Výrobce Maserati
Architektura motoru V6 90°
Celkový objem 3,0 l
Vrtání/zdvih 88×82 mm
Kompresní poměr 11: 1
Pořadí zapalování 1-6-3-4-2-5
Maximální výkon 630CV při 7500 rpm
Maximální točivý moment 730 Nm při 3000–5500 ot./min
Maximální otáčky motoru 8000 ot./min
Turbodmychadla Dvojité boční turbo s elektricky poháněným obtokovým ventilem
Zapalování Dvojitá svíčka s pasivní předkomorou
Mazání Plně variabilní olejové čerpadlo
Mazací systém Suchá vana s odsávacím čerpadlem a externí olejovou nádržkou
Palivový systém PDI (přímé vstřikování 350 bar + portové vstřikování 6 bar)
Ventilový rozvod a časování Dvojitý vačkový hřídel v hlavě s variabilním časováním ventilů
Šířka motoru 1000 mm
Výška motoru 650 mm
Délka motoru 600 mm
Hmotnost motoru (DIN GZ) <220 kg
Emisní úroveň EU6D/China 6B/Ulev 70