Dojezd je v kontextu elektromobilů naprosto klasické téma, které je dokola pořád diskutováno. Řada lidí odmítá bateriová auta právě kvůli obavám z nedostatečného dojezdu a z příliš častého dobíjení. Jenže na dnešním trhu už existují modely, které tyto obavy dokážou bezpečně rozptýlit. Jedním takovým je Volkswagen ID.7 Pro S.
Německá novinka na trhu ve své nejlepší verzi osazené 86kWh baterií slibuje oficiální dojezd až 700 km, ve Švýcarsku se ale rozhodli, že tohle ověří v praxi a pokusí se v reálném provozu dojet tak daleko, jak jen to půjde. Nakonec z toho byla vzdálenost atakující 800 km ujetých bez dobíjení.
Super výsledek, nízký průměr
Test dojezdu Volkswagenu ID.7 Pro S probíhal na okružní trase dlouhé 81 km jižně od Curychu. V tiskové zprávě švýcarské pobočky automobilky Volkswagen se píše, že trasa odpovídala kombinovanému provozu, zahrnovala stoupání, jízdu po hlavních silnicích i po dálnicích. Ve Švýcarsku se ale obecně jezdí pomalu a to právě i na dálnicích.
Odpovídá tomu nakonec i celkový rychlostní průměr celého pokusu, který je 51 km/h. Za volantem se během dvou dnů vystřídalo osm různých řidičů a auto dosáhlo výborné spotřeby 10,3 kWh/100 km.
Výsledkem nakonec bylo 794 km ujetých bez dobíjení s tím, že po konci testu auto ukazovalo ještě dva kilometry dojezdu.
Hodí se doplnit, že auta jako Volkswagen ID.7 jsou na tom z pohledu dojezdu velmi dobře díky výborné aerodynamice. Proto ostatně také hodně zajímavá čísla dojezdu vykazuje třeba takový Hyundai Ioniq 6.
Fakticky tenhle pokus dokazuje, že na dnešním trhu se dají najít auta, která jsou schopná za správných podmínek ujet opravdu dlouhé trasy. Jsou to ale auta obecně dražší. Na elektrický ekvivalent nějakého úsporného dieselového kombi nižší střední třídy za řekněme 600 tisíc si budeme muset ještě chvíli počkat.
Video: Volkswagen ID.7 na oficiálním videu
Zdroj: Volkswagen