Další uniklé patentové snímky, tentokrát z amerického úřadu, odhalují zajímavé práce ve vývojovém oddělení automobilek Jaguar a Land Rover. Tentokrát se netýkají přímo nových modelů, ale aerodynamiky. Britské automobilky si patentovaly poměrně zajímavé řešení pro snížení aerodynamického odporu pomocí aktivních klapek a nastavitelných prvků na karoserii.
Skici prozrazují řešení pro konvenční auta a také pro velká SUV. Cílem je zlepšit obtékání vzduchu okolo karoserie, snížit vztlak a zlepšit ovladatelnost. Snížení aerodynamického odporu se ale projeví především v nižší spotřebě paliva. S novými testy měření spotřeby se klade větší důraz na jízdu vyšší rychlostí po delší dobu, takže by to mohlo přinést hmatatelnou úsporu.
Doporučujeme: Range Rover Velar nadchne už svým vzhledem. Ale tím to nekončí [první dojmy a velká galerie]
Vedle pohyblivého a nastavitelného zadního střešního spoileru nechybí řešení pro zadní difuzor. Takové záležitosti se již v automobilovém průmyslu objevily. Ovšem aktivní klapky v blatnících a náraznících jsou úplnou novinkou. Navíc jednotlivé komponenty se mohou nastavit do několika různých tvarů.
Zajímavé je, že přihlášku podal Jaguar s Land Roverem už v srpnu 2015, ale patent byl zveřejněn teprve nyní. Prozatím jsme toto zajímavé a komplikované řešení ještě na produkčních britských vozech neviděli, ale co není, může být. Automobilky však ne vždy všechny patenty uvedou do sériové výroby. Mnohdy si jen chtějí chránit zajímavý nápad.