-
„FCEV Vision 2030“ zintenzivní úsilí koncernu Hyundai Motor Group (HMG), zaměřené na urychlení vývoje vodíkové společnosti·
-
HMG rozšíří své vedoucí postavení v oblasti vodíkové technologie nad rámec odvětví dopravy
-
HMG prozkoumá nové možnosti podnikání, zaměřeného na dodávky systémů palivových článků výrobcům automobilů, dronů, plavidel, kolejových vozidel, vysokozdvižných vozíků a generátorů elektrické energie
-
HMG hodlá do roku 2030 vyrábět 700 000 systémů palivových článků ročně včetně 500 000 jednotek pro elektromobily s palivovými články (FCEV)
V rámci programu „FCEV Vision 2030“ investuje HMG společně s dodavateli 7,6 bilionu KRW (cca 153 miliard CZK) a vytvoří 51 000 pracovních míst Koncern Hyundai Motor Group, jehož součástí jsou výrobci automobilů Hyundai Motor Company a Kia Motors Corporation, zveřejnil dlouhodobý plán rozvoje, nazvaný „FCEV Vision 2030“. Koncern HMG tím znovu potvrzuje své úsilí o urychlování vývoje vodíkové společnosti, při němž využívá své globální vedoucí postavení v oblasti technologií palivových článků. Hyundai Motor Group v souladu se svým plánem dramaticky zvýší roční kapacitu výroby systémů palivových článků na 700 000 jednotek do roku 2030 a prozkoumá nové podnikatelské příležitosti pro dodávání svých systémů palivových článků světové úrovně ostatním výrobcům dopravních prostředků, od automobilů přes drony a plavidla až po kolejová vozidla a vysokozdvižné vozíky. Očekává se také rychlý nárůst poptávky po systémech palivových článků v odvětvích mimo dopravu, mezi něž patří výroba elektrické energie nebo systémy pro její uchovávání.
„Hyundai Motor Group, globální průkopník komerční výroby elektromobilů s palivovými články, činí odvážný krok vpřed s cílem urychlit realizaci vodíkové společnosti,“ řekl Euisun Chung, výkonný místopředseda představenstva společnosti Hyundai Motor Group. „Rozšíříme naše působení za hranice odvětví automobilové dopravy a budeme hrát hlavní roli v přechodu globální společnosti k čisté energii. Přispějeme k tomu, aby se vodík stal ekonomicky smysluplným zdrojem energie. Jsme přesvědčeni o tom, že vodíková energie přesáhne svým významem odvětví dopravy a stane se hlavním strůjcem úspěšného globálního ekonomického vývoje.“
V rámci plánu „FCEV Vision 2030“ investuje koncern Hyundai Motor Group společně se svými dodavateli cca 7,6 bilionu KRW (153 miliard CZK) do výzkumu a vývoje i do rozšiřování výrobních kapacit. Podle prognóz by v rámci tohoto procesu mělo do roku 2030 vzniknout cca 51 000 pracovních míst. Koncern HMG plánuje dosažení výrobní kapacity 500 000 elektromobilů s palivovými články (FCEV) ročně do roku 2030, a to včetně osobních i užitkových vozidel. HMG očekává, že se v tomto časovém období zvýší globální poptávka po vozidlech FCEV na 2 miliony ročně. Prvním krokem v realizaci plánu „FCEV Vision 2030“ je rozšíření výroby systémů palivových článků HMG. Tu má na starosti dceřiná společnost Hyundai Mobis Co., která 11. prosince slavnostně položila základní kámen pro výstavbu druhého závodu pro výrobu systémů palivových článků v jihokorejském městě Čchungdžu. Druhý výrobní závod umožní zvýšit společnosti Mobis roční výrobu na 40 000 systémů palivových článků do roku 2022 ze současných 3000.
Společnost Hyundai Motor, největší výrobce automobilů v rámci koncernu HMG, uvedla na začátku letošního roku na trh model NEXO, druhou generaci komerčně nabízeného vozidla kategorie FCEV, který nahradil oceňovaný model Tucson FCEV, představený v roce 2013. NEXO používá první speciální platformu značky Hyundai pro vozidla s palivovými články, která poskytuje mnoho konstrukčních předností, včetně nižší hmotnosti, většího vnitřního prostoru a optimalizovaného uspořádání systému palivových článků. HMG plánuje další vývoj systému palivových článků, používaného v modelu NEXO. Kromě jeho optimalizace dojde také k diverzifikaci produktové řady systémů palivových článků v reakci na různé požadavky jednotlivých průmyslových odvětví.
Koncern Hyundai Motor Group založil v prosinci speciální divizi pro vývoj systémů palivových článků a podporu jejich výroby a prodeje. Patentovaný systém palivových článků HMC vyrábí elektrickou energii slučováním atomů vodíku a kyslíku. Systém nepoužívá spalovací proces a jeho jediným vedlejším produktem je voda. Kromě toho také zbavuje vzduch nečistot, takže je dokonalým zdrojem čisté energie. Podle studie společnosti McKinsey & Company by mohl vodík s vysokou hustotou energie a snadným doplňováním paliva snížit celkové náklady na vlastnictví vozidla o cca 10 procent, a to u všech myslitelných dopravních prostředků, včetně kolejových vozidel, plavidel a vysokozdvižných vozíků. Studie také odhaduje, že do roku 2030 se globální poptávka zvýší na cca 5,5 až 6,5 milionu systémů palivových článků. HMG je jedinou společností, která vybudovala speciální závod pro komerční výrobu systémů palivových článků. Hyundai může díky výstavbě druhého závodu na výrobu palivových článků brzy usilovat o úspěch na globálním trhu. Hydrogen Council, globální iniciativa předních společností z energetiky, dopravy a průmyslu, včetně společnosti Hyundai Motor, předpovídá do roku 2050 desetinásobné zvýšení každoroční poptávky po vodíku, což vytvoří rozmanité příležitosti pro trvale udržitelný ekonomický růst.