Podobně jako má automobilka BMW sportovní divizi M, založila si automobilka Hyundai sportovní divizi N. Zákazníci mnichovské značky si svá auta mohou ale už delší dobu dále vylepšovat v rámci programu M Performance a přesně takovou věc aktuálně představuje i Hyundai. Program se jmenuje N-Thusiast Parts a zatím je určen pouze pro jediné „enko“ v nabídce, tedy pro i30 N.
Doporučujeme: Kolik stojí vrcholný Hyundai i30? Tři miliony vám na něj stačit nebudou
Výčet dílů, kterými lze model i30 N vylepšit, můžeme začít třeba od disků. K dispozici jsou desetipaprsková kola OZ Racing, přičemž každý tento disk znamená úsporu 4 kg oproti těm standardním. Za kola zaplatíte na německém trhu necelé dva tisíce eur. Komu by to bylo málo, ten si může nechat tyto disky obout do pneumatik Pirelli P Zero Trofeo R. Pak ho ale celá sada vyjde na 3100 eur.
K diskům se vážou i drobnosti typu karbonových krytů středů kol a jiných šroubů. Pokud jste navíc vždy měli pocit, že i30 N špatně brzdí, můžete si přikoupit také jiné destičky. Zajímavým prvkem je rovněž nastavitelný zadní stabilizátor.
Doporučujeme: Hyundai i30 N — Krátké svezení s dalším korejským dítětem Alberta Biermanna
Pro interiér nachystal Hyundai v rámci programu N-Thusiast Parts některé drobnosti typu nových koberečků, nejvíce ovšem zaujmou skořepiny Recaro. Sedadla jsou velmi lehká, jedno údajně váží pouze sedm kilogramů. Navíc díky nim můžete použít jak klasický pás (pro jízdu v provozu), tak šestibodový pás pro jízdu někde na okruhu. A jestli pořád nemáte dost, k dispozici jsou ještě polepy, které vzhled vašeho nošovického hatchbacku přiblíží okruhovým speciálům kategorie TCR.
Premiéru si díly z programu N-Thusiast Parts odbudou tento víkend v Essenu a do prodeje zamíří zhruba v polovině příštího roku.