Johny (neregistrovaný)
Ovšem také za cenu Tesly si koupíte 1 auto ve stejné třídě,navrch o tunu lehčí a zbudou Vám dva miliony na jakékoliv palivo,píši jakékoliv.Také s ním můžete akcelerovat neustále dokola a ne jen jednou,do doby,než se zahřejí baterie,kterým zvýšená teplota vlivem odběru vadí.Také můžu do auta skočit a jet a nemusím ho pět minut nastavovat.Jinak sám mám velmi velmi starý elektromobil.
Leo (neregistrovaný)
kdyby bylo vic rychlonabijecich stanic, tak neni problem ujet trasu pres celou republiku. jezdim Peugeout Ionem a mam podstatne mensi spotrebu. Ujedu s malinkou baterii pres 100 km. Topim samozrejme mene, ale vyhrivane sedacky a trochu silnejsi svetr to vyrovna. kdyz to naplanuji, tak si predtopim auto ze zasuvky a usetrim nejvetsi cast topne enrgie z baterky. pro moji potrebu je EV naprosto dostacujici.
Josef šoltes (neregistrovaný)
Ioniq je oproti BMW mnohem aerodynamičtější. BMW bylo prezentováno jako auto do města, kde nemá konkurenci. Ale na dálnici ve vyšších rychlostech na dálnici silně ztrácí, protože jakmile překročíte 100 km/h, stoupá spotřeba do závratných výšin. Po okreskách se ovšem dá jet velmi dynamicky kolem limitu se zapnutým topením za cca 16,5 kWh na 100 km. Po dálnici je nejlepší to nehonit, protože časová úspora rychlejší jízdy vám nevyrovná dřívější potřebu nabíjení a stejně tam dojedete jen o pár minut dříve.
DB (neregistrovaný)
Jsem ještě o level níž.Mám P106.Vytápění elektřinou považuji za krok zpět.Můj starý EV je vybaven benzínovým nezávislým topením se spotřebou 2-3 dcl/hod. I v těchto podmínkách s deset let starými NiCd akumulátory ujedu 60km.Nutno podotknout ,že max rychlost je 70km/h.To k tomu prostě patří.Není to spalovací auto a tak to nelze ani srovnávat.Snad jen že energie uložená v benzínu na 1000km lehkou nohou by elektromobil za stejných jízdních podmínek dovezla do vzdálenosti 3x delší.Jen má malou "nádrž".
MK (neregistrovaný)
Který z výrobců EV doporučuje jezdit do úplného vybití baterie? On dnes někdo jezdí s normálním autem do té doby, než mu chcípne na silnici, protože mu dojde benzín? Každý z oboru ví, že čím rychleji pojede, tím kratší bude mít dojezd. Každý z oboru ví, že EV není vhodné na jízdu dálniční rychlostí. EV je o něčem jiném, než jen o dojezdu. Je to komfortu jízdy a o tichosti. To že Vam v garáži nebo před domem nesmrdi benzín nebo nafta. Že ráno nemusíte škrábat okna, nebo zahřívat motor pomalou jízdou. Že v noci přijedete a nebudíte sousedy klapotem motoru. Že si ráno sednu rovnou do vyhřátého auta a jedu do práce. To že neřeším výměnu oleje, výměny svíček..... že provozní náklady jsou mnohem nižší.... Dalo se očekávat, že Ioniq dojede nejdál. Nejnovější auto a pravděpodobně s nejnovější baterií. Kdyby mělo BMW slabší motor, pravděpodobně by byl dojezd mnohem delší. Ono je to o tom, jak testovací jezdec šlapal na pedál. Že Leaf dopadl jak dopadl? Vždyť to je koncepčně nejstarší auto.
VGT (neregistrovaný)
Zajímavý test, zajímavé srovnání. (jasně, až do úplného vybití akumulátorů se běžně jezdit nemůže). Problém trochu vidím v tom, že kdejaký test jede řidič, který se snaží "vyždímat" z elektromobilu tolik, co je zvyklý jezdit s běžnými automobily. Možná i ještě něco navíc. Průměrná rychlost je úplně něco jiného, nežli cestovní rychlost. Takže průměrná rychlost v testu 75 - 80 km/h, to je tedy "pěkná palba". Pokud se podíváte na průměrnou rychlost svého vozidla za posledních dejme tomu 5.000 nebo 10.000 km (kombinovaný provoz), tak tam uvidíte obvykle něco kolem 45 - 50 km/h. A kdo někdy jezdil s autem soutěže typu rallye a počítal jízdní průměry a časy v jednotlivých etapách tak to zná: předepsané průměry jsou (bývaly) předepisovány kolem 60 km/h. Takže technicky jsou už i dnes elektromobily k použití. Akorát ta jejich prodejní cena, ta je ukrutně vysoká.
Ivo (neregistrovaný)
Dobrý den pane redaktore, se zájmem jsem si přečetl Váš článek. Bohužel závěry vašeho testu se velmi rozcházejí s mými zkušenostmi s denním používáním služebního BMW I3 (r.v. 2014). A to ještě s původní baterií o využitelné kapacitě cca 18 kWh. První co mne šokovalo, je Vámi uváděná průměrná spotřeba 19,6 až 20,4 kWh/100km. Na takovouto spotřebu jsem se s tímto vozidlem nikdy nedostal, ani při prvních testech dynamiky elektromotoru v běžném provozu. A že to je zábava!!! Reálná spotřeba v mixu 1/3 dálnice, 1/3 město a 1/3 mimo město, je u tohoto vozu 12 až 13 kWh/100 km v závislosti na venkovní teplotě a nutnosti používat přední halogenové světlomety. Hovoříme o denních cestách na vzdálenosti 50 až 240 km/denně (samozřejmě s dobitím). Na dálkových cestách však běžně držím spotřebu pod 11 kWh/100 km i po dálnici. Jak je to možné? Jednoduše, s autem s reálným dojezdem 160 km nejde o to, jak rychle budete v cíli, ale zdali do něj vůbec dojedete. Zvláště když za vámi nejede kolega v redakční Mazdě s lanem v kufru. Které je, mimochodem u tohto vozu k ničemu... Vytáhl jsem si z GPS záznam poslední cesty z malé vesničky u Opavy (Moravskoslezský kraj), kde bydlím, do Prahy převážně po dálnici D1. Konrétně do Stodůlek kde sídlí centrála mého zaměstnavatele. Vozidlo jsem vezl předat svému kolegovi, vlak je na tuto vzdálenost přeci jenom pohodlnější. První úsek je nejdelší, 152km z již zmíněné vísky u Opavy k rychlonabíječce ČEZ na ulici Hviezdoslavova v Brně. Vyjížděl jsem v noci (4:00) a jak jsem psal, přední halogeny mají slušnou spotřebu a nejsem masochista topím na 21 °C. Už po vyjetí (a zadání cíle do navigace) auto hlásí dojezd jen 138 km. Tenhle úsek vede po silnicích I. a II. třídy, okrajem Oderských vrchů. Auto mne stresuje hláškami o malém dojezdu obvykle jen do Moravského Berouna. Tam končí stoupání a začíná klesání. Po 20 km jízdy převážně z kopce jsem na okraji Olomouce a hodnota dojezu převyšuje údaj na navigaci. Rekuperace!!! Dál už je to pohoda. Prvních 152 km jsem zdolal 2:10 (průměr 70 km/h) se zůstatkovým dojezdem 7 km. Nabijim cca 30 minut na kapacitu cca 88 % baterie a mířím po D1 k nabíječce EON u Vystrkova vzdálené 113 km. Nyní už jen s denními světly, ale stále se spuštěným topením (až do kanceláře v Praze). U EONu jsem za 1:06 ( průměr 103 km/h). Zase 30 minut na kafe a nabití. Poslední úsek měří 112 km převážne po D1 a Pražském okruhu. Z 1:10 jsem v cíli (průměr 96 km/h). Závěr? Jde to. A mít k dispozici modernizované vozidlo jako autoři předmětného článku, šlo by to ještě líp. Doba jízdy "nastavená" ještě jednou hodinou nabíjení však není nic moc. Zajímavá je snad jenom cena této jízdy. Karta ČEZ je součástí leasingu vozidla, podobně jako dálniční známka. Takže těch 150 CZK paušálu za měsíc nemá cenu počítat. Nabíječka EON u Vystrkova je ve zkušebním provozu a zatím zdarma. Takže nám zůstává cca 18 kWh, které jsem dobil doma v gáráži před započetím cesty. Při pohledu na roční zůčtování a roční spotřebu (mám sazbu pro tepelné čerpadlo) platím za 1 kWh průměrně (celkové roční náklady/celková roční spotřeba kWh) 2,8 CZK včetně DPH. Takže reálné náklady na 375 km dlouhou cestu byly tentokrát jen 50,4 CZK včetně DPH. Elektromobily jsou fajn. Tiché, lokálně čisté, dávají vám zažít pocit řidiče sportovnívh vozů (0-100 za 7,5 s) s průměrnou přepočtenou spotřebou 1,11 l nafty na 100 km (9,9 kWh z 1 l nafty), ale těším se se, až s nimi půjde běžně dojet oněch 375 km bez dobíjení a svižněji. Myslím si že se dočkáme oba. Vy i já pane redaktore (ještě mi nebylo 40). Do té doby pilujte své elektro-řidičské dovednosti a příští test dopadne, ohledně dojezdu, určitě o poznání lépe. Nebo se zastavte u nás ve Slezsku, vždyť jsou to jen 2 zastávky na dobití elektromobilu. Zatím...
Hobit (neregistrovaný)
Samozřejmě, že tento test je silně zaujatý proti elektromobilům, samozřejmě, to nemohlo dopadnout jinak. Na druhou stranu jsem velmi rád, že ho udělali. Dokazuje to spíše opak. Tj. to, že elektromobili už jsou pro mnoho lidí velmi velmi použitelné už dnes. Dokazuje to, že elektromobily s baterií kolem 30 kWh ujedou lkolem 150 km. Plus mínus autobus. Starší elektromobily s baterií kolem 20 kWh ujeli vetšinou kolem 100 km. A ještě starší s baterií 16kWh ujeli kolem 60km. Je krásně vidět jak elektromobily za posledním 10 let poskočili. Spousta lidí stále tvrdí, že pro elektromobily ještě nenastal čas. To není pravda. A právě tento test to dokazuje. Je to test redaktorů, kteří chtěli dokázat, že elektromobily nejsou s to dnes použitelné. Bohudík se jim podařil spíš opak. Test těch samých elektromobilů, který by prováděli zase naopak nadšenci do elektromobiů by dopadl úplně jinak. Každý si to může představit. Dojezdy by se pohybovali nad 200 km. Hlavně z důvodu, že by nejeli skoro celou cestu po dálnici jako zde. Což je pro tyto elektromobily ta nejméně vhodná cesta, protože tento typ elektromobilů není na takové cesty vůbec stavěný. Je do města, ne na dálnici, takže správný test měl být 2/3 město, 1/4 dálnice a zbytek mimo město. Ale je to suprové, mě třeba tento výsledek nadchnul. O elektromobily se zajímám strašně dlouho až odpadne spalovák, koupím eleltromobil. Dnešní elektromobily mají baterii 30 kWh, na kterou ujedou 150-200 km. Zítřejší elektromobily, které už se začali prodávat (nepočítám Tesly, protože ty jsou jiná cenová liga) mají akumulátory 60kWh a víc. Začal se prodávat Chevrolet bolt, s baterii 60kWh, tj. obyčejnou aproximací z tohoto testu ujedne 300 km dálniční rychlostí a v kombinaci klidne 350-400 km. A to je přesně takový dojezd který už je pro 99% lidí úplně dostačující. Další auta s takovou to baterií jsou ohlášeny na rok 2017, 2018, 2019. Tj. není pravda, že doba elektromobilů ještě nepřišla, naopak doba elektromobilů právě začala!
Kuk (neregistrovaný)
Mám pocit, že jedinej kdo je tu zaujatej jsi ty :D Samozřejmě, že tato elektroauta ještě nejsou pro většinu vhodná jako nahrážka spalováků. Jednoduše proto, protože maj všechny zkriplenej dojezd díky malý baterce a jsou to jen parodie na elektroauta. Teprve auta s 60 kWh baterkou jako Bolt/Ampera-e či TM3 budou mít normální dojezd a proto se taky těší velkýmu zájmu. Autodinosauři by do těhle aut měli dávat teď minimálně 40 kWh baterky + pořádný rychlonabíjení, ale oni potřebují prodat ještě spousty a spousty spalovacích popelnic tak to oddalují seč můžou. Pro ně je naprostá noční můra aby si teď lidé oblíbili elektroauta. O neexistenci dalších sítí bezzstarostnejch dobíječek nemluvě. Za to jim fakt tleskat nehodlám.
Kuk (neregistrovaný)
Mám pocit, že jedinej kdo je tu zaujatej jsi ty :D Samozřejmě, že tato elektroauta ještě nejsou pro většinu vhodná jako nahrážka spalováků. Jednoduše proto, protože maj všechny zkriplenej dojezd díky malý baterce a jsou to jen parodie na elektroauta. Teprve auta s 60 kWh baterkou jako Bolt/Ampera-e či TM3 budou mít normální dojezd a proto se taky těší velkýmu zájmu. Autodinosauři by do těhle aut měli dávat teď minimálně 40 kWh baterky + pořádný rychlonabíjení, ale oni potřebují prodat ještě spousty a spousty spalovacích popelnic tak to oddalují seč můžou. Pro ně je naprostá noční můra aby si teď lidé oblíbili elektroauta. O neexistenci dalších sítí bezzstarostnejch dobíječek nemluvě. Za to jim fakt tleskat nehodlám.
Ivan Mikoláš (neregistrovaný)
Děkuji Vám i ostatním, kteří ukazují, že jde o - mírně řečeno - podivný test. Testována jsou (snad s určitou výjimkou Ioniqu) čistě městká vozítka. Navíc, opět s výjimkou Ioniqu ;) , jde o pouze o modernizovaná auta odcházející generace. Použít mírně zastaralá městská vozidla k převážně dálničnímu testu jako podklad pro tvrzení, že doba elektromobilů ještě nepřišla, je tedy poněkud nekorektní. Moje dvouletá zkušenost s Leafem (24 kWh) potvrzuje, že ve městě nemá co do pohotovosti a komfortu zatím mnoho konkurence. S Leafem jezdíme necelé 2 roky, najeto 41 000 km při průměrné spotřebě 13 kWh/100 v létě a cca 15 kWh/100 v zimě. Máme model bez tepelného čerpadla. Běžné dení trasy v rozsahu 60-170 km, běžné nabíjení v rozmezí 20-85% kapacity baterie. Celkové roční provozní náklady bez odpísů se pohybují v kolem deseti tsíc korun (pro srovnání obdobné náklady dieselové Octavie přesahovaly 60 tisíc korun na stejný nájezd). Po dvouletých provozních zkušenostech budou další naše vozy pravděpodobně výhradně elektro. Je paradoxem, že ona zmíněná Octavia je každou chvíli na nabíječce baterie - nikdo s ní po městě nechce jezdit a tak převážně stojí a když je potřeba na delší trasu, nemůže nastartovat ;) . Můj závěr a dvouletá zkušenost jsou jednoznačné - doba elektromobilů přišla do měst a jako druhá auta do rodin již před několika lety. S modely jako je Chevrolet Bolt, Tesla model 3 a další se rozjede naplno i na dálnicích a posunou se na první místo i v případě vozů rodinných a firemních. To, co skutečně rozšíření elektromobilů u nás vadí nejvíce jsou tatím vyšší ceny, nízké průměrné koloniální platy v Česku a relativně horší možnosti nabíjení na cestách.
Lucia (neregistrovaný)
Naozaj sa cudujem takej nedovete v elektromobily a reci o ledva 150km ak nie je vonku 20°. Manzel pri zapnutej klime a 9° vonku presiel 240km na 1 nabitie a to suto nesestril, isiel aj 100kou. Pisem o Hyundai Ioniq cisto elektrickom. Netreba verit len clankom ale majitelom, prip.osobne vyskusat testovaciu jazdu.
Lucia (neregistrovaný)
Naozaj sa cudujem takej nedovere v elektromobily a reci o ledva 150km ak nie je vonku 20°. Manzel pri zapnutej klime a 9° vonku presiel 240km na 1 nabitie a to auto nesetril, isiel aj 100kou. Pisem o Hyundai Ioniq cisto elektrickom. Netreba verit len clankom ale majitelom, prip.osobne vyskusat testovaciu jazdu.
Ondřej (neregistrovaný)
I3 96Ah dlouhodobá letní spotřeba 11,6kWh. Sice na dálnici se dostanu výjměčně, ale po městě a kolem města rozhodně nepatřím mezi ty nejpomalejší.