Galerie: V Mostě si daly sraz Trabanty. Originální i výjimečné. Prohlédněte si ty nejzajímavější

1 nový názor
Autor: Redakce Autobible

Trabant. Východoněmecký prcek s duroplastovou karoserií a dvoutaktním motorem byl za socialismu nejlevnějším autem na tuzemském trhu (v roce 1977 stál 36 500 Kčs) a vděčným terčem posměchu všech, kteří se zmohli alespoň na škodovku. Historií automobilky i jejího ikonického produktu jsme se stručně zabývali ve článku

Pohnuté osudy automobilek východního bloku: Přežilo jich jen pár

S pádem komunismu a vzestupem životní úrovně byl Trabant postupně téměř zapomenut. V posledních letech se ale okolo něj vyvinul silný nostalgický kult. Zachovalé kusy se prodávají za částky od nějakých 60 000 Kč víc, opravdu pěkný exemplář z východního Německa může stát i dvojnásobek. Nadšenci Trabanty sbírají, obdivují, opravují, vystavují a dokonce s nimi závodí. Mnoho takových přijelo poslední květnový čtvrtek na autodrom do Mostu, kde se konal vytrvalostní 12hodinový závod The Most Trabant. Většina závodních týmů přijela z východního Německa, kde působí nostalgie spojená s kultem „Trabi“ nejsilněji.

Sraz Trabantů v Mostě, květen 2017_-20 Kabriolet ve výrobním programu automobilky ze Cvikova nebyl, ale díky aktivitě nadšenců jich během let vzniklo docela hodně
Sraz Trabantů v Mostě, květen 2017_-28 Původní dvoutaktní dvouválec 0,6 l pod kapotou Trabantu 601 měl výkon 26 koní. Tenhle bude asi o něco silnější…

V rámci doprovodného programu se ale na přilehlém polygonu konal také sraz silničních Trabantů, zde už s početnou českou účastí. K vidění byly zachovalé historické kusy v původním stavu, například kulatý Trabant 600 (typ P60), vyráběný v první polovině 60. let. Nechybělo několik pěkných zachovalých Trabantů 601 včetně varianty kombi, často zdobených dobovými rekvizitami jako zavazadla na střeše, originální sluneční clona nad čelním oknem nebo drobné historické artefakty naaranžované v interiéru.

Doporučujeme: Socialistická auta, která byla (aspoň v něčem) lepší než ta „západní“

Nejvíc pozornosti ale logicky přitahovaly kusy v různém stadiu tuningu od decentního snížení přes dvoutónové lakování až po zástavbu motoru 1.6 16V. Auta a detaily, které nás na mosteckém srazu zaujaly nejvíc, si můžete prohlédnout v následující galerii:

Havran (neregistrovaný)
Na jednom srazu na Plumlově byl Polák,který v TRABIKu měl 1,8 VW,mám fotku,tam bývají taky velice pěkné srazy,bohužel TRABIka už nemám a lituji,že jsem se ho musel zbavit.
  • Našli jste v článku chybu?