Ford GT patří k těm supersportovním automobilům, které na silnici jen tak nepotkáte. A když už, spadne vám brada. To ale neznamená, že by jeho výrobce usnul na vavřínech, a to navzdory tomu, že první 500 kusová série byla téměř ihned rozebrána.
Ford rozhodl o zvýšení plánované produkce na nějakých 1350 kusů. Model GT by se měl vyrábět až do roku 2022. S navýšením výrobní kvóty rozhodl také o lehké optimalizaci motoru a aerodynamiky. Zároveň připravil dvě nové edice.
Přestože se výkon dvakrát přeplňovaného motoru 3,5 V6 zvýšil o pouhých 10 kW na současných 492 kW (660 koní), točivý moment je k dispozici v daleko širším pásmu otáček. Vnitřnosti jsou také nové – použity byly odolnější písty a napříkald také jiné zapalovací cívky. Kromě toho se motoru lépe „dýchá“ díky vylepšené aerodynamice a novým mezichladičům stlačeného vzduchu. Výraznou novinkou je rovněž titanový výfuk Akrapovič, který se nově dodává ve standardní výbavě. V neposlední řadě má nový Ford GT 2020 upravený okruhový jízdní režim, ve němž je podvozek nastaven ještě agresivněji. Všechny úpravy vycházejí z okruhového speciálu Ford GT Mk. II.
Kromě přepracovaného motoru je Ford GT 2020 nyní k mání také ve dvou zcela unikátních provedeních karoserie. Tou první je edice Gulf Racing ve „válečných“ barvách slavné petrolejářské značky. Ford sice oblékl model GT do světlemodré, oranžové a bílé kombinace už dříve, nicméně tentokrát jde o moderní pojetí tohoto ikonického designu. Samozřejmě je to pocta modelu GT40, který v letech 1968 a 1969 vyhrál 24h Le Mans. Číslo 6 to jen potvrzuje.
Druhou novinkou je karbonová edice Liquid Carbon, jejíž karoserie je z nelakovaného karbonu. Nicméně i toto provedení Ford již jednou, byť v poněkud skromnějším provedení, představil. Konkrétně v roce 2018.
První kusy Fordu GT 2020 budu majitelům dodány na jaře letošního roku.