Euro NCAP: Další kolo testů přineslo samé výborné výsledky a dva naprosté propadáky

přidejte názor
Autor: Redakce
  • V nejnovějším kole testů Euro NCAP se představilo devět modelů 

  • Audi Q3, BMW X5, Hyundai Santa Fe, Jaguar I-Pace, Peugeot 508, Volvo V60/S60 si odnáší pětihvězdičkové hodnocení

  • Nový Jeep Wrangler získal pouze jednu hvězdu a letitý Fiat Panda odešel s výsledkem nula hvězd 

Nejnovější kolo hodnocení Euro NCAP prověřilo devět modelů. Naprostá většina z nich sice dosáhla na dnes v podstatě povinné pětihvězdičkové hodnocení, ale u některých se to neobešlo bez problémů. Výjimkami z pětihvězdičkových aut jsou Jeep Wrangler a letitý Fiat Panda. Malý italský hatchback podle dnešních standardů nedostal ani jednu hvězdu, zatímco zcela nový Jeep získal jednu jedinou.

Wrangler samozřejmě coby čistě terénní auto doplatil hlavně na nedostatek asistenčních systémů. Jak píše Euro NCAP, „je velkým zklamáním vidět zbrusu nové automobily, které přicházejí v roce 2018 do prodeje, bez přednárazového asistenčního systému nebo bez asistentu pro jízdu v pruzích“.

Proč mají auta tolik asistenčních systémů? Euro NCAP z nich dělá faktickou povinnost
Přečtěte si také:

Proč mají auta tolik asistenčních systémů? Euro NCAP z nich dělá faktickou povinnost

Problémem Wrangleru ale nebyly pouze asistenční systémy. Za ochranu dospělých osob totiž získal pouze 50 %. Při standardním nárazu s malým přesazením je zde velké riziko poranění trupu řidiče. Při nárazu celou šířkou vozu do pevné překážky pak bylo zjištěno ještě větší riziko poranění trupu cestujících vzadu. V případě střetu s chodcem sice výrazný nárazník dobře poslouží k ochraně nohou, střet hlavy s kapotou už ale opět přináší vysoké riziko poranění.

Fiat Panda je automobil starý spoustu let. V testech Euro NCAP se naposledy objevil v roce 2011 a nedopadl úplně špatně. Získal čtyři hvězdy, ale už tehdy byl kritizován za nedostatečnou nabídku asistenčních systémů. V realitě dnešního trhu už je tento model hodně zastaralý a vidět to je také na aktuálním hodnocení. Ochrana dospělých osob za 45 %, asistenční systémy za 7 %, protože to jediné, co vůz nabízí, je upozornění na nezapnuté pásy.

10 nejhorších aut roku 2017 podle Euro NCAP: Propadl Fiat, Ford, DS nebo Opel
Přečtěte si také:

10 nejhorších aut roku 2017 podle Euro NCAP: Propadl Fiat, Ford, DS nebo Opel

V ostatních případech se žádné výsledkové překvapení nekonalo. Všechny další modely včetně například elektrického Jaguaru I-Pace získaly pět hvězd. Jejich hodnocení najdete v tabulce dole.

Jak ale upozorňuje Euro NCAP, bez problémů se to ani zde neobešlo. U BMW X5 správně nezafungoval kolenní airbag při nárazu s přesazením. A u modelu Hyundai Santa Fe vybaveného panoramatickou střechou bylo zjištěno riziko roztržení bočních airbagů během jejich nafukování. Automobilka již přišla s úpravou, dříve vyrobené exempláře pak zamíří do servisu.

Ochrana dospělých osob Ochrana dětí Ochrana chodců Asistenční systémy Celkem
Audi Q3 95 % 86 % 76 % 85 % *****
BMW X5 89 % 86 75 75 *****
Fiat Panda 45 16 47 7 ---
Hyundai Santa Fe 94 88 67 76 *****
Jaguar I-Pace 91 81 73 81 *****
Jeep Wrangler 50 69 49 32 *
Peugeot 508 96 86 71 79 *****
Volvo S60/V60 96 84 74 76 *****

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?